Gjest Gresshoppa Skrevet 16. november 2007 #1 Skrevet 16. november 2007 Hei! Jeg lurer litt på hvor effektiv trening svømming egentlig er og hva jeg burde kombinere det med av annen trening. For det første. Sømming er jo veldig lite belastende på ledd osv. men er det udelt positivt? Dvs, lite belastning på ledd osv er jo veldig bra i forhold til belastningsskader osv, men jeg har begynt å fundere på om det kanskje har en negativ side også hvis man bare trener svømming. Vil ikke det også si at man ikke trener opp sener osv til å tåle mer? Så man da har større sjangse for skader "på land" selv om man er godt trent muskelmessig eller hva jeg skal kalle det. Noen tanker? Og så. Jeg svømmer tre ganger i uka. 2500 m på ca 70 min. Hvor effektiv trening er det egentlig? Jeg er ikke veldig sliten etter det, så jeg burde vel øke intensiteten, men det er vanskelig å f.eks. crawle (eller hvordan det skrives) når det er en del folk i bassenget, men jeg skal prøve å øke intensiteten. Og, hvordan trening bør jeg kombinere svømminga med. Treningssener er ikke aktuelt fordi jeg rett og slett ikke har råd. Har trenkt å begynne å gå på ski etter jul (må få henta skiene). Hvor mye av hva bør jeg trene? Målet er ikke å gå ned i vekt, men å være i generelt god form. Jogging er vanskelig her nå pga at alt er islagt. Har jeg da noen andre alternativer? Styrke hjemme? Hvordan hva? Og hvor mye bør jeg trene for å komme videre. Jeg går også en del både tur og ellers, men det regner jeg mer som aktivitet enn trening. Jeg er en aktiv person, men som dere skjønner ganske grønn når det kommer til effektiv trening. Noen forslag til trening i tillegg til svømminga uten at det koster penger?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå