Gjest Gjest Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Moren min sier at man ikke skal la brødristeen stå i støpselet/kontakten (hva er egentlig støpselet og hva er kontakten?). Det er en helt ny brødrister. Kan den ikke stå i om dagen? Jeg bruker den mye, så det er greit å ha den i.
Gjest lillebøll Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Støpslet er den delen som er festet i veggen, kontakten den som du setter i støpslet. Er vel brannfare hun tenker på.
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2007 #3 Skrevet 15. november 2007 Støpslet er den delen som er festet i veggen, kontakten den som du setter i støpslet. støpsel -s(e)let, - el. -sler, -sla el. -slene (ty.) kontaktplugg til å sette i stikkontakt
Gjest lillebøll Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 støpsel -s(e)let, - el. -sler, -sla el. -slene (ty.) kontaktplugg til å sette i stikkontakt Ok, motsatt!
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2007 #5 Skrevet 15. november 2007 Ok, motsatt! Jeg sliter alltid med den også. For å svare på spørsmålet så tror jeg det kan være en risiko der. Sakser fra norsk brannvernforening: "1 av 3 slurver med elektrisk utstyr 9/19/2007 Vi lar kaffetrakteren stå i stikkontakten hele tiden, og vaskemaskinen går mens vi sover, viser ny undersøkelse fra If. Hver tredje nordmann lar kaffetrakter, vannkoker og mobillader alltid stå i stikkontakten. Barnefamiliene, og spesielt småbarnsfamiliene, er verst til å la oppvaskmaskiner, vaskemaskiner og tørketromler gå mens de sover."
Orestes Skrevet 15. november 2007 #6 Skrevet 15. november 2007 Skuffa! Da jeg så trådtittelen forventet jeg heftig sladder om at brødristeren sto i med toastjernet...
Gjest Techsas Skrevet 16. november 2007 #7 Skrevet 16. november 2007 Både vannkokere og brødristere har mekaniske brytere og jeg har begge stående i stort sett hele tida. Unntaket er hvis jeg trenger kontaktene til noe annet. Det blir som en TV med hovedbryteren slått av. Sjansen for branntilløp er neppe større enn hva som kan skje i fastmonterte kontakter og brytere ellers i huset. Verre er det med kokvarme strømforsyninger til f.eks. pc og spillkonsoller etc som gjerne ligger henslengt på teppet under kontorpulter og senger (sengetøy grøss).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå