Quirky Skrevet 15. november 2007 #1 Skrevet 15. november 2007 Kan nivåene av seretoning og dopamin i hjernen måles på noen måte?
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2007 #2 Skrevet 15. november 2007 Serotonin kan i alle fall måles via blodprøve. Hvorfor vil du måle dopamin?
Quirky Skrevet 15. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. november 2007 Jeg har ADHD, og derfor sannsynligvis et for lavt nivå av dopamin fra naturens side. Jeg tar Ritalin, som skal øke dopaminnivået, og derfor hadde det vært interessant å måle om det er normalt når jeg tar medisin.
SnillMito Skrevet 15. november 2007 #4 Skrevet 15. november 2007 Det er ikke en enkel sak å måle dopaminnivåer i ulike deler av hjernen, for å si det sånn. Hadde det vært det, ville det blitt benyttet i diagnoseringen av ADHD for lenge siden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå