Concertina Skrevet 28. mars 2008 #181 Del Skrevet 28. mars 2008 Bare innom med en liten helge Så godt at dere har kommet dere vel i hus, finnes ikke noe bedre enn å være ferdig innflyttet! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 28. mars 2008 #182 Del Skrevet 28. mars 2008 Bare innom med en liten helge Så godt at dere har kommet dere vel i hus, finnes ikke noe bedre enn å være ferdig innflyttet! :-D Det er deilig Leverte nøklene til gamle leiligheten i går. Nå sitter jeg og venter på at det skal komme noen karer med to nye lekkerbiskner fra miele. Trodde aldri jeg skulle vente så ille på en vaskemaskin og tørketrommel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 28. mars 2008 #183 Del Skrevet 28. mars 2008 Nå sitter jeg og venter på at det skal komme noen karer med to nye lekkerbiskner fra miele. Trodde aldri jeg skulle vente så ille på en vaskemaskin og tørketrommel Oooooh! Heftig! Jeg vil og ha! Vi vurderer å kjøpe oss tørketrommel, men spørs om det blir noen Miele... Er liksom så mange utgifter før babyen kommer og deretter skal vi jo ha bryllup Får se, neste gang vi kjøper vaskemaskin så skal vi ha Miele uansett! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ada Blûe Skrevet 28. mars 2008 #184 Del Skrevet 28. mars 2008 Tørketrommel er fin hverdagsluksus: Jeg er avhengig! Håper alt står bra til med deg. God helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 29. mars 2008 #185 Del Skrevet 29. mars 2008 Lenge siden jeg har vært innom deg nå! Gratulerer med ny leilighet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 30. mars 2008 #186 Del Skrevet 30. mars 2008 har begynt å se på Band of brothers serien Det er serie på ti deler, som følger en gjeng gjennom andre verdeskrig. Utrolig bra. Utrolig gripende. Har kommet meg gjennom 5 deler nå, og skal se en, om ikke to før jeg skal legge meg. Sambo er bortreist med jobben og jeg skal på nattevakt i morgen, så det gjør ikke så mye om det blir sein på meg Har jo fått oss så fint kinorom, så da er det ekstra artig. Mangler bare ekornes stressless sofaen vi har bestilt da, som kommer om to uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 31. mars 2008 #187 Del Skrevet 31. mars 2008 I dag har jeg bestemt meg for å kjøpr sykkelssko. Spinner jo en del, så det skal bli deilig. Ellers går jeg på en uke med nattevakter.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 2. april 2008 #188 Del Skrevet 2. april 2008 har begynt å se på Band of brothers serien Det er serie på ti deler, som følger en gjeng gjennom andre verdeskrig. Utrolig bra. Utrolig gripende. Har kommet meg gjennom 5 deler nå, og skal se en, om ikke to før jeg skal legge meg. Sambo er bortreist med jobben og jeg skal på nattevakt i morgen, så det gjør ikke så mye om det blir sein på meg Har jo fått oss så fint kinorom, så da er det ekstra artig. Mangler bare ekornes stressless sofaen vi har bestilt da, som kommer om to uker Veldig bra serie, det! Me såg den veldig intensivt for ei stund sidan. Og jammen har ikkje mannen sett den ein gong til no nylig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 6. april 2008 #189 Del Skrevet 6. april 2008 Det er deilig å komme i orden når man har flyttet, ja. Og det er gøy å kunne kjøpe inn nytt - både møbler og hvitevarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 6. april 2008 #190 Del Skrevet 6. april 2008 nå ligger jeg på sofaen og synes veldg synd på meg selv. Har vond hals, og føler meg skikkelig elendig. Vondt i hele kroppen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 6. april 2008 #191 Del Skrevet 6. april 2008 Håper du blir frisk snart da vennen! Innom med en liten i hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 8. april 2008 #192 Del Skrevet 8. april 2008 Ønsker deg riktig god bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lille Ballerina Skrevet 8. april 2008 #193 Del Skrevet 8. april 2008 Hei Innom og leser litt :smile: Har du hatt et annet nick før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 8. april 2008 #194 Del Skrevet 8. april 2008 Takk for ønsker om god bedring. Er fortsatt i dårlig form, har snakket med sjefen i kveld, og vi ble enige om at jeg blir hjemme i morgen også. Jobber jo med små sårbare vesen, som absolutt ikke trenger å bli smittet Så hyggelig at du titter innom Lille Ballerina. Jeg hadde et annet nick før ja Blir kort jobbeuke på meg dette. Har dagvakt torsdag og fredag, også frihelg Har planer om å bruke helgen på å bli helt frisk. Spise god mat, og kanskje ta litt god drikke på lørdagen sammen med ei god venninne som kommer hjem fra ferie. Søndag skal sambo på kamp. Jeg har veldig lyst til å være med, men det frister ikke å sitte ute og fryse i 2 x 45 nå som jeg har vært syk. Gleder meg også til å få trent litt igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 9. april 2008 #195 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Det slår meg stadig vekk at jeg som sykepleiere er fantastisk heldige i yrket mitt. Vi møter stadig nye sjebner. Noen av disse mennesker begraver man langt inne i hjerterota. Det gjelder selvfølgelig ikke alle man møter, for det har jo med kjemi og gjøre her også Jeg er så heldig som har møtt så mange flotte og unike mennesker som alle bærer på hver sin historie. Husker fra da jeg jobbet på sykehjem, hvor stor pris jeg satt på å bli fortalt historier de gamle husket fra de var yngre, og hvor stor pris de satt på å få lov til å fortelle Hvor mye det gledet dem om jeg bare sang en sang for dem, eller danset og tullet. Det finnes så mange mennesker i denne verden som ikke klarer å sette pris på de gamle. Det finnes også så mange gamle som ikke har noen å fortelle den histoien til. Det gjør meg så ufatterlig trist. Det blir ikke mange slike historier på meg nå lengre, men nå får jeg være med på noe enda mer unikt. Nemmelig å følge nyfødte barn inni denne verden. Å se et barn komme til verden er noe av det mest fantastiske som finnes. Og å hjelpe de nybakte foreldrene med de første tingene. De første fomlende, og usikre tingene. Og å få overvære det første besøke fra storesøsken som har ventet i evigheter på dette lille nurket. Det ar bare fantastisk. Jeg føler meg virkelig priviligert. Endret 9. april 2008 av ¤bella¤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 11. april 2008 #196 Del Skrevet 11. april 2008 (endret) Nå sitter jeg i sofaen, med beina planta på bordet, med feist rungende ut av høytalerene. Elsker stemmen hennes. Den gir meg en slags indre ro. Det er helg Har akkurat lagd pizza, som står til heving. Samboer på spinning. Droppet det i dag, for jeg fortsatt ikke frisk. Tungpusten og tett. I går fikk vi stesslessene til kino-rommet vårt Ble så knallfint. Eneste planen denne helgen er besøk fra liv og Markus på søndag. Det gleder jeg veldig meg til. Lurer på hva vi skal spise til middag. Marken har jo noen matallergier.. :klø: God helg alle sammen Endret 11. april 2008 av ¤bella¤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 12. april 2008 #197 Del Skrevet 12. april 2008 Det snør. Igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 12. april 2008 #198 Del Skrevet 12. april 2008 Det slår meg stadig vekk at jeg som sykepleiere er fantastisk heldige i yrket mitt. Vi møter stadig nye sjebner. Noen av disse mennesker begraver man langt inne i hjerterota. Det gjelder selvfølgelig ikke alle man møter, for det har jo med kjemi og gjøre her også Jeg er så heldig som har møtt så mange flotte og unike mennesker som alle bærer på hver sin historie. Husker fra da jeg jobbet på sykehjem, hvor stor pris jeg satt på å bli fortalt historier de gamle husket fra de var yngre, og hvor stor pris de satt på å få lov til å fortelle Hvor mye det gledet dem om jeg bare sang en sang for dem, eller danset og tullet. Det finnes så mange mennesker i denne verden som ikke klarer å sette pris på de gamle. Det finnes også så mange gamle som ikke har noen å fortelle den histoien til. Det gjør meg så ufatterlig trist. Det blir ikke mange slike historier på meg nå lengre, men nå får jeg være med på noe enda mer unikt. Nemmelig å følge nyfødte barn inni denne verden. Å se et barn komme til verden er noe av det mest fantastiske som finnes. Og å hjelpe de nybakte foreldrene med de første tingene. De første fomlende, og usikre tingene. Og å få overvære det første besøke fra storesøsken som har ventet i evigheter på dette lille nurket. Det ar bare fantastisk. Jeg føler meg virkelig priviligert. :gråte: (det nærmeste jeg kom rørt-smiley). Jeg husker da du jobbet på sykehjem og skrev i dagboka di, at jeg flere ganger tenkte at de gamle var heldige som hadde en som deg. Jeg håper det finnes flere sånne, for man hører så mye oftere om de pleierne som ikke er sånn... Jobben du har nå må være helt fantastisk! Lurer på om jeg hadde klart å holde tårene tilbake, jeg som er så lettrørt.... Blir du litt verpesyk også, eller?? NICE stressless-sofa!!!!! ...og ja, jeg titter innom her i ny og ne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤bella¤ Skrevet 12. april 2008 #199 Del Skrevet 12. april 2008 Hyggelig at du legger igjen noen spor søndagsengel? Jeg vet det finnes flere som meg, for jeg har jobbet med noen av dem Man hører som regel om det som er negativt, og det er veldig sjelden man får positive tilbakemeldinger. Hverfall fra en del av de eldre, da de lett kan glemme hvem som er hvem, og hvem som har gjort noe bra. Husker jeg var i praksis på en lukket demensavd. Siste dagen tok jeg med meg primærpasienten min ned i kantingen og kjøpte bløtkake til oss, og vi satt der en god stund og spiste bløtkake, mens jeg leste avisen for henne. Hun storkoste seg. Når vi kom opp på avdelingen igjen spørr avd.lederen henne om hun har kost seg. Da svarer hun så kjekt at :"kost seg, nei det ar hun ikke gjort på lenge, hun kom jo aldri ut av dette hølet her" . Men JEG vet jo at hun koste seg masse i øyeblikket og det er det som er viktig. Nå jobber jeg heldigvis med gode kollegaer som er gode på å rose og gi konstruktive tilbakemeldinger. Det er alle tjent med. Om jeg blir verpesjuk? Etter en rolig dagvakt kan jeg nok være det, men etter en nattevakt hvor 12-14 damer er så slitne at de ønsker avlastning hele natten, og vi sitter der med barn som egentlig bare har lyst til å henge i puppen til mor, da er jeg MEGET glad for at jeg ikke har barn men det kommer tidsnok. Akkurat nå ønsker jeg bare å jobbe en stund. Komme godt inn i jobben, før jeg risikerer å bli borte en stund. Vi flytter jo snart over i nytt sykehus, og det vil jeg jo få med meg Også begynner sambo i ny jobb, som har kommer å bruke en del tid på i begynnelsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 12. april 2008 #200 Del Skrevet 12. april 2008 Følger med jeg og Er ikke så flink til å skrive rundtomkring om dagen bare.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg