blomsterpiken Skrevet 1. mai 2003 #41 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg har aldri drømt om å gifte meg. Jeg hadde faktisk ingen planer om å gjøre det før jeg traff min kjære. Han har fått meg til å føle mer enn det jeg trodde var mulig. Så jeg gifter meg av kjærlighet til min mann. Jeg er helt sikker på at dette er mannen jeg vil dele livet med. Og etter 9 år sammen er det ingen overilt handling. Jeg ønsker å gifte meg med han fordi jeg mener at det er en kjærlighetsærklæring større enn noen annen. I tillegg så er det jo praktisk ifht til kommende barn, økonomi og slike ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trampe Skrevet 1. mai 2003 #42 Del Skrevet 1. mai 2003 Vi vil gifte oss av kjærlighet til hverandre, et løfte om evig troskap og å elske og ære hverandre til døden skiller oss. Vi har en sønn på to og et halvt år, vi ønsker og gifte oss også på grunn av han... Føler at ting kommer mere på plass da, både økonomisk og arvemessig. Jeg tror det er tøft å være samboere hvis noe skulle hende. Men mest av alt for at vi elsker hverandre dypt. :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 1. mai 2003 #43 Del Skrevet 1. mai 2003 Hmmm... Jeg gifter meg fordi jeg elsker min kjære så utrolig høyt, og ikke kan tenke meg noe bedre enn å dele livet mitt med ham! Og for meg er ekteskapet den 'rette' måten å dele livet på... Om derte skjønner. Det er viktig for meg å få Guds velsignelse over samlivet vårt, og dessuten vise hele verden at dette skal vi jobbe for, og dette VIL vi! Skjønner dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@shygirl@ Skrevet 1. mai 2003 #44 Del Skrevet 1. mai 2003 Vi gifter oss fordi vi elsker hverandre så utrolig høyt at vi ønsker å vise hele verden hva vi føler for hverandre... Er ganske enig med Furstina... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ingeborg Skrevet 1. mai 2003 #45 Del Skrevet 1. mai 2003 Tror ikke det finnes noe universalsvar på om giftermål er riktig eller ikke. Vi gifter oss fordi det føles veldig riktig, som "det neste logiske skrittet" eller noe sånt. Vi vil dele livet med hverandre. Gifter oss definitivt ikke på grunn av forventninger fra omverdenen eller noe sånt, men rett og slett fordi vi er utrolig glade i hverandre og ønsker å love hverandre troskap. Tror dessuten det vil bety at jeg lover å jobbe enda litt hardere for å få forholdet til å fungere hvis det en gang begynner å skrante - for meg (understreker at dette er individuelt, sånn at ingen skal behøve å føle seg tråkket på tærne) er terskelen høyere for å bryte ut av et ekteskap enn av et samboerforhold. Det er også vanskeligere å gå ut av et samboerskap enn å "bare" gjøre det slutt med en kjæreste. Når ekteskapet i tillegg innebærer bedre sikkerhet i forhold til rettsapparatet og liknende, er det ikke akkurat noe minus. Men tro på ekteskap er, som sagt, individuelt. Tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 1. mai 2003 #46 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg vil gifte meg fordi vi hører sammen. Etter mange års samboerskap føler jeg behov for å bli mann og kone, rett og slett. Fest og kjole er ikke så vesentlig, men jeg gleder meg til å vise hele verden at vi er glade i hverandre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå