Gå til innhold

Har ekstrahjelp krav på overtidsbetaling?


Gjest Challabe

Anbefalte innlegg

Gjest Challabe

Hei!

Jeg er ekstrahjelp på Byggmakker, og en søndag i oktober hadde vi varetelling hele dagen. Søndag er ikke en dag hvor butikken normalt er åpen.

Jeg har ikke fått overtidsbetaling for denne jobben. Alle de fastansatte fikk 100% overtid. Det er jo tross alt på en søndag. Har jeg krav på noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er ekstrahjelp på Byggmakker, og en søndag i oktober hadde vi varetelling hele dagen. Søndag er ikke en dag hvor butikken normalt er åpen.

Jeg har ikke fått overtidsbetaling for denne jobben. Alle de fastansatte fikk 100% overtid. Det er jo tross alt på en søndag. Har jeg krav på noe?

når vi hadde varetelling på søndager i butikken der jeg jobbet så fikk alltid vi ekstravaktene 100%. om du har krav på noe er jeg ikke sikker på da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest **Gjest**

Om du får overtidsbetaling eller ikkje vil avhenge av kor mykje du har jobba. Normalt over 9 timar per dag /40 timar i veka eller bestemmingar i tariffavtale. Jobb på søndag gir ikkje automatisk overtidsbetaling. Søndagsarbeid skal skje berre i heilt spesielle tilfelle, og vareteljing er vel noko som må skje utanfor opningstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de følger HSH (landsoverenskomsten) hR

*Ekstrahjelper uten faste vakter har rett på tillegg ved arbeid mer en 12.5 timer per uke, gjelder altså for enkelt uker.

* Deltidshjelper har rett på tillegg ved arbeid mer en 50 timers arbeid per mnd.

Hos oss får alle ekstrahjelpene 100 % på varetelling uansett antall timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...