Gå til innhold

Krølltang for STOOORE krøller

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Ada_*
Skrevet

Hei.

Kan noen anbefale meg en krølltang som lager skikkelig store krøller?

Jeg har langt hår, og syns det er vanskelig å få til noe pent med vanlige krølltanger, for de lager så små krøll.

Håper noen har tips.. :goodbye:

Skrevet

Hva med store hårruller? Ha dem i når håret er vått og føn håret eller la det lufttørke. Da får man store krøller. Har aldri hørt om en krølltang som gir store krøller, men det er sikkert mulig å få krøllene større ved å "dra" håret litt utover tangen.

Skrevet

Ser at du spør om en krølltang, jeg var egentlig på jakt etter det selv. Men jeg kjøpte varmruller istedet, for det skulle visst være mer skånsomt for håret.. Og jeg er kjempefonøyd! :)

Håret mitt rekker ned til midten på ryggen, og har naturlige krøller i det, -jeg føler meg ofte som Ronja Røverdatter (selv om hennes var stritt da lol) Ser litt vill ut, kan du si... :ler:

Synes det er så fint å få litt volum og store krøller, og ikke minst,- se litt velstelt ut... :jepp:

Etter litt øving, har jeg nå fått dreis på det, og det blir store fine krøller.

De kan iallefall anbefales.

Skrevet

Eller du kan bruke rettetang, da blir det store fine krøller :)

Skrevet
Eller du kan bruke rettetang, da blir det store fine krøller :)

Når jeg lager krøller med rettetang detter de alltid ut igjen etter noen få timer :gråte:

Gjest Gjest_ung mor_*
Skrevet

jeg var også på jakt etter en krølltang som gir store krøller, men det har jeg egentlig gitt opp. finner ikke noen steder...

men store hår-ruller funker nok. men hvordan får man dem til å sitte? (hår-rullene, altså). med små spenner?

Skrevet (endret)

Er det noe sånt du er på jakt etter? Jeg har hvertfall en krølltang av denne typen og det gir fine krøller for langt hår, mye bedre en vanlige, tynne krølltenger. (jeg har ikke akkurat den jeg linket til, men men en tilsvarende). Jeg kjøpte min på Elkjøp for flere år siden.

Endret av Titta
Skrevet
men store hår-ruller funker nok. men hvordan får man dem til å sitte? (hår-rullene, altså). med små spenner?

Hos meg sitter de av seg selv, de har jo slike bittesmå plasthemper som setter seg fast i håret. Setter seg riktignok ikke fast om jeg har for mye hår rundt en rull, da tyngdekraften driver dem nedover. Da setter jeg bare en liten lus (små, sorte spenner) der rullen møter hodebunnen :)

Gjest Gjest_ung mor_*
Skrevet
Hos meg sitter de av seg selv, de har jo slike bittesmå plasthemper som setter seg fast i håret. Setter seg riktignok ikke fast om jeg har for mye hår rundt en rull, da tyngdekraften driver dem nedover. Da setter jeg bare en liten lus (små, sorte spenner) der rullen møter hodebunnen :)

ahhh... tusen takk :)

jeg har så langt og tungt hår, så det må nok lus til for å få dem til å sitte, ja. da var det ikke så komplisert, gitt!

Skrevet
Når jeg lager krøller med rettetang detter de alltid ut igjen etter noen få timer :gråte:

Hmm.. Når jeg preparerer håret med skum og sprayer hårspray over etterpå pleier de å holde en stund på meg. Men det har jo mye å si hvilket hår man har, her har jeg endelig funnet noe som biter på mitt :)

Skrevet

På Adam og Eva i øvre slottsgate selger de krølltenger i forskjellige str, de største er for å lage store store krøller.

• 9 måneder senere...
Gjest Gjest-Lisa
Skrevet
Heisann.. noen som vet hvordan vi får "flettekrøller" fra hodebunn til tupp uten å flette? altså noe lignende bølger i håret?

noen lignende dette:

http://www.fancywebshop.com/catalog/images/JC613.jpg

Da må du bruke en trippeltang, f.eks denne:

http://stinalee.se/2008/june/obh-nordica-a...wave-maker.html

Resultatet blir sånn: http://stinalee.se/2008/august/hellooo.html (hentet fra en svensk blogg).

Selges på Elkjøp bl.a. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...