Gå til innhold

Horene på Karl Johan


Gjest Gjest_Magdalena_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Magdalena_*

Jeg er en jente fra bygda, og jeg besøkte en venninne i oslo nå i helgen som var. Har ikke vært i oslo på mange år, og jeg fikk sjokk når jeg så alle de mørke prostituerte som fantes i oslo sentrum ! Det må ha vært flere hundre av dem, og de var skikkelig pågående mot mannfolk i absolutt alle aldre, fra 17-60. Minnet meg om bibelens Sodoma og Gomorra, dette er det råeste jeg har opplevd på lenge.

Er det virkelig et marked for dette i Oslo, og hvem er det som kjøper sex av disse jentene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå mener jeg i utgangspunktet at om en kvinne vil ta imot betaling for sex så er det opp til henne hva hun vil bruke kroppen sin til, men jeg er enig: det er altfor mye her i Oslo.

Det er trist at man ikke skal kunne gå på Karl Johan uten å se prosituerte på hvert gatehjørne, og jeg har (manlige) venner som synes det er fryktelig ekkelt og bli ropt etter, plystret på etc av de prostituerte. De føler det litt sånn : "ser jeg ut som en person som er nødt til å kjøpe sex?" - og jeg forstår dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig et marked for dette i Oslo, og hvem er det som kjøper sex av disse jentene ?

Marked og marked, det er vel så mange nå at det er mer tilbud enn etterspørsel.

Men jeg vet dessverre om en som har kjøpt av disse. Fikk sjokk, helt normal og grei fyr. Så det er nok vanligere enn man tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. kl 0400 om morgenen, når alle utestedene stenger, våkner markedet for disse jentene. De gutta som ikke har fått napp på utestedene, får nå en ny sjanse til å få seg en dame. Og den sjansen er det mange som tar !

Veldig mange av disse damene tauer på hver sin nordmann i 40-årene når klokken er 0400. De skal hjem på hybelen og knulle. Noen gærninger knuller i friluft på Akershus festning.

Markedet er stort, etterspørselen er stor. Folk (menn) later som de synes dette er forferdelig, men i virkeligheten er mange av dem kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at de roper, plyster og prøver å få oppmerksomheten fra tilsynelatende single gutter/menn (altså de som ikke har damer med seg akkurat der og da). En annen ting er når de går etter par, og prøver å få oppmerksomheten til mannen og roper skjellsord til jenta/damen han holder i hånden, da går streken for langt for min del. Et vennepar opplevde dette, og de sier de er ikke de eneste som har gjort det. Mannen fant det så pinlig og veldig opprivende, da han omtrent ikke kom seg unna. Sa høflig nei, men da ikke det ble forstått, stoppet han og pekte på sin kone og sa: My wife, men tilsynelatende holdt ikke det heller. Hun tok tak i armen hans. Det var først når han snudde seg og truet med det ene og det andre, at hun ga seg, og kalte han det som verre var. Hans kone begynte å gråte og ville bare rett hjem. Dette var en kveld de hadde vært ute å spist middag for å feire han hadde fått ny jobb, etterpå skulle de gå et sted for å høre musikk og kose seg, men kvelden endte der, neders i Karl Johans gate.

Markedet med de er jo oversvømt snart, og det finnes ikke nok å menn for de å ta av, og da går de på de opptatte også. Vel, jeg finner ikke ord, hadde jeg opplevd det samme; blitt fulgt etter med mannen min de få gangene vi skal ut å kose oss, så hadde jeg snudd meg å slått dama ned.. :slåss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. kl 0400 om morgenen, når alle utestedene stenger, våkner markedet for disse jentene. De gutta som ikke har fått napp på utestedene, får nå en ny sjanse til å få seg en dame. Og den sjansen er det mange som tar !

Det våkner litt før. Paret jeg skrev om over opplevde dette rundt midnatt på en lørdagskveld. Uff sier jeg bare. Om de kaster seg over de som ikke har fått napp er det samme for meg, bare de holder seg unna opptatte menn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår godt at du ville ha slått ned dama, Femiline, men hun får sikkert bank likevel, hvis hun ikke skaffer nok penger. Det er derfor de er så pågående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du ville ha slått ned dama, Femiline, men hun får sikkert bank likevel, hvis hun ikke skaffer nok penger. Det er derfor de er så pågående.

De får neppe bank. En hore med blåveis er det ingen som vil kjøpe.

Men at de må være pågående for å kapre kunder, er sikkert. De har sikkert mye faste utgifter, til husleie, mat og transport, så hvordan de greier å tjene noe særlig på denne trafikken er egentlig en gåte. Man får visstnok ligge med disse jentene for kr 500 eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får neppe bank. En hore med blåveis er det ingen som vil kjøpe.

Men at de må være pågående for å kapre kunder, er sikkert. De har sikkert mye faste utgifter, til husleie, mat og transport, så hvordan de greier å tjene noe særlig på denne trafikken er egentlig en gåte. Man får visstnok ligge med disse jentene for kr 500 eller mindre.

Du har kanskje aldri hørt ord som "menneskehandel" og "hallik"...?

Du tror virkelig at alle disse jentene, hver for seg og på egenhånd, har greid å komme seg ulovlig fra Nigeria til Norge for å tjene store penger?

Og du tror virkelig at folk som er istand til å betale for å kunne benytte seg av et annet menneskes kropp bryr seg om at de har et blåmerke eller to?

Og hvem trodde du forresten "bling-bling"-gutta som står og holder overoppsyn med jentene er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kanskje aldri hørt ord som "menneskehandel" og "hallik"...?

Du tror virkelig at alle disse jentene, hver for seg og på egenhånd, har greid å komme seg ulovlig fra Nigeria til Norge for å tjene store penger?

Og du tror virkelig at folk som er istand til å betale for å kunne benytte seg av et annet menneskes kropp bryr seg om at de har et blåmerke eller to?

Og hvem trodde du forresten "bling-bling"-gutta som står og holder overoppsyn med jentene er?

Har jeg sagt det ?

Vi er nok alle enige om at dette er menneskehandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke selv sett dem i aksjon på Karl Johan, men det høres jo ut som tilstandene man møter i Thailand feks. Var der med kjæresten min for noen år siden, og vi gikk i en restaurant/pubgate i Phuket. Horene reiv og dro i ham selv om vi leide, han hadde faktisk kloremerker på armene etterpå. Men egentlig er det jo bare trist hele opplegget, og minner oss om hvor trygt og godt vi har det i våre lune hjem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som er jo saken er at hvis det ikke hadde vært noe marked for det, ingen etterspørsel, hadde det heller ikke være så mange horer, businessen hadde ikke blomstrett opp.

så det bare viser at det sikkert fantes alt for mange som bruker den 'tjenesten'. og det er jo trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo på nyhetene for ikke så lenge siden om ei jente fra Røa fotballklubb som var ute med sitt lag pga serieseier, og hvor kvelden endte opp med at hun ble banket av afrikanske horer som ropte din jævla fitte til henne og div. annet. Det virker nesten som om vi "hvite" jentene må passe oss for dem, på lik linje som for innpåslitne menn osv. Det synes jeg blir trist.

Jeg har ikke noe imot horer, de er mennesker de også. Men de skaper et dårlig rykte for alle horene i Oslo ved å oppføre seg direkte aggresivt ovenfor både menn og kvinner.

Jeg personlig har også fått flere stygge blikk og ting slengt etter meg når jeg har gått forbi dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De får neppe bank. En hore med blåveis er det ingen som vil kjøpe.

Men at de må være pågående for å kapre kunder, er sikkert. De har sikkert mye faste utgifter, til husleie, mat og transport, så hvordan de greier å tjene noe særlig på denne trafikken er egentlig en gåte. Man får visstnok ligge med disse jentene for kr 500 eller mindre.

Det er fullt mulig å gi noen bank, uten å etterlate blåmerker der det synes. Tror ikke offer for trafficing/menneskehandel blir frivillig, da hadde det liksom ikke vært det samme problemet som det er.

Jeg kan på ingen som helst måte tenke meg at de sitter med hver sin leilighet, med vanlige faste utgifter slik du og jeg har, mat og transport etc, ofre for menneskehandel har sjeldent slikt, de blir på en måte tvunget, fratatt alle papirer og muligheter til å komme seg vekk eller på annen måte få legitimt arbeid og tillatelse til å være her.

jeg er helt enig i at det er ille, det var like mange før de ble presset inn på karl johan også, men da var de ikke så synlige for gud og hvermann, da de var lenger bort i gatene der horestrøket var. Etter at horene ble jaget fra horestrøket, så flyttet de seg inn mot karl johan istedenfor, hva annet valg hadde de liksom?

Horer, også pågående og agressive sådanne, finner du stort sett overalt. Jeg ble nesten overfallt i frankrike/paris, rimelig sentralt, arm i arm med min daværende kjærste. Men de gikk ikke i hovedgaten da, de skjulte dem litt mer en som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes det er så rart egentlig at folk klager på horene og narkomane som plutselig endte opp på karl johan. det var jo politikerne som jaget de vekk fra deres faste steder hvor de ikke var til plage for noen. synes de er mer til plage nå enn før. nå foregår alt åpentlyst istedenfor skjult. vet ikke hva som er best jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Horene står fremdeles i Skippergata, så de blir ikke jaget derfra. Jeg tror rett og slett markedet har blitt så tøfft og at de derfor velger å stå på Karl Johan. Dette med tvang er forøvrig sammensatt: det er ikke alltid slik.

Les feks følgende artikkel fra Dagbladet:

http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/10/22/515795.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er mulig horene får være i skippergata igjen, men de ble jaget vekk en periode, da flyttet de nærmere karl johan. 'Flere andre steder av det som tidligere var horestrøk (f.eks høyere opp) er det ikke lenger horer.

Og jada, det finnes helt sikkert horer som har ett godt forhold til halliken sin (kall dem hva du vil, slik jeg leser reportasjen, så er de halliker, men gode slike, som vet hvordan de skal lure jentene til å bli lojale og jobbe mest mulig og gi mest mulig til dem og krever ikke mer tilbake en det halliken bestemmer), men av en eller annen grunn tror jeg ikke hore-hallik-samspill og yrke er noen positivt og noe man i utgangspunktet velger.

I mangel av alternativer, så gjør man det man kan for å tjene penger, har man ingen andre muligheter, så gjør man jo det man må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å gjøre noe konstruktivt? Sjekk denne artikkelen: http://www.dagbladet.no/magasinet/2007/11/13/518107.html

Det er altså mulig for oss som lever i overflod å låne ut penger til for eksempel kvinner i Nigeria. Slik får de mulighet til å klare seg på egnehånd og kanskje også gi barna sine skolegang. På denne måten slipper de å ende opp som prostituerte i Oslo sett i et langsiktig perspektiv. Støtt opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...