Nemmera Skrevet 14. november 2007 #1 Skrevet 14. november 2007 Noen som vet....? Bør helst ikke være alt for dyr da.
Villemo Kellin Skrevet 14. november 2007 #2 Skrevet 14. november 2007 Hei Jeg hadde prøvet på jernia og på claes olsson. Tror claser"n er billigst.
Nemmera Skrevet 14. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2007 (endret) Takk for tips, men jeg finner ikke noe så stro i katalogen til Clas Ohlson, og kan ikke huske å ha sett det på Jernia. Har funnet en, men den koster over 3000 kr.. og det ble litt i meste laget for å si det mildt. det skal ikke være en "hitech"-kjele... Den skal bare erstatte en ur gammelkjele som har slått seg, og den var mer enn god nok før det skjedde ;-) Endret 14. november 2007 av Nemmera
mamma mia Skrevet 14. november 2007 #4 Skrevet 14. november 2007 Hva med IKEA billiger får du det neppe andre steder
Leo Skrevet 14. november 2007 #5 Skrevet 14. november 2007 Som du allerede har oppdaget, tror jeg det er vanskelig å finne en så stor kjele i vanlig handel fordi de er uhensiktsmessige, for ikke å si unødvendige, på et moderne kjøkken. Hos diverse brukt-/antikkhandlere har jeg imidlertid ofte sett eldre kjeler på denne størrelsen. For ikke så alt for lenge siden ble de bl.a. brukt til klesvask etc. Har de ingen når du er innom, kan du jo spørre. Vil tro at de ikke er spesielt populære og derfor ikke alltid er satt ut i butikken, men finnes gjør de utvilsomt og de som driver med slikt vet ofte hvor.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2007 #6 Skrevet 14. november 2007 Petit Agentur har en kjele på 36 liter med kran og lokk til 2000,-. Det er (var?) en butikk i Torggata i Oslo som het Big eller noe slikt hvor de også hadde store kjeler.
onyx Skrevet 14. november 2007 #7 Skrevet 14. november 2007 Prøv en butikk med utstyr til storhusholdning, proffkjøkken etc. Typisk resturanter, kafeer, kjøkkener i samfunnshus etc har så store kjeler, så det finnes på markedet, men du må i spesialbutikker. Forøvrig er jo ikke så store kjeler særlig praktiske å bruke på vanlige kjøkken og på vanlige platetopper, så jeg lurer egentlig litt på hva du bruker den til?
Gjest Tulipa Skrevet 14. november 2007 #8 Skrevet 14. november 2007 Du kan kanskje bruke krabbegryte - som denne her: http://www.mamut.net/controls/shop/shops/5...&frame=main
Nemmera Skrevet 15. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 15. november 2007 Om det er hensiktsmessig eller ikke er forsåvidt uinteressant eller hva? ;-) Den brukes til det en kjele brukes til: lage mat. Krabbekjele, hm, kanskje en ide.... Skal undersøke litt. Takk for tips!
Leo Skrevet 15. november 2007 #10 Skrevet 15. november 2007 Om det er hensiktsmessig eller ikke er forsåvidt uinteressant eller hva? ;-)Jeg regner jo med at den er hensiktsmessig for deg da, siden du skal ha en. For de fleste er imidlertid ikke det og jeg vil derfor anta at det er en av grunnene til at f.eks. IKEA ikke har
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2008 #11 Skrevet 10. november 2008 Gausdal Landhandel har hyttekjeler på 26 liter i rustfritt stål til ca700,-. De leverer andre steder også. De annonserer på Finn.no, søk på 'hyttekjele'.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå