Gå til innhold

gode eksamensråd før eksamen...


treningsjenta

Anbefalte innlegg

kom med alle dine gode eksamensråd nå i disse eksamenstider:)

Selv leser jeg som om jeg skulle hatt betalt for det... Men når man føler at man kan det, hva gjør man så?

og underveis i eksamen, noen gode råd der? Jeg er flink til å skrive altfor langt, og altfor bredt om ting som kunne vært kortet ned betydelig. Redd for at jeg utelater noe vesentlig.

Noe annet jeg generelt sett er dårlig på, er å se helheten i ting. Det blir for mye press på meg, og da ser jeg ikke at en underting av emne X kan gå under emne B...

Er det virkelig mulig å huske alt pensum? Sånn uten videre? Kan du fortelle samtlige detaljer i pensum på rekke og rad, eller er det slik atdet kommer litt sånn etterhvert hvis noen sier a så kommer b.. eller slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først og fremst, prøv å få sove godt natta før. Når du kommer på eksamen ville jeg anbefale å lese godt gjennom oppgavene. Strek under nøkkelord. Finn ut av hva de spør etter.

Så ville jeg tatt et kladdeark og satt opp et tankekart. Ha det foran deg, så kan du streke ut stikkordene etterhvert som du bruker dem og føre opp nye om du plutselig skulle komme på noe mer du vil ta med. Ha tankekartet foran deg hele tiden.

Jeg kan langt i fra alle detaljer i pensum. Tror de færreste husker absolutt alt, men ofte kommer det en tankerekke som inneholder en god del pensum når en får et stikkord.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Camma..

Hukommelsen din er det ingenting feil på gitt..

Det gikk greit på eksamen da, fikk en B lissom...Men er ikke fornøyd med den! Vil ha en A. derfor jeg ta opp eksamen igjen nå! Så litt hardkjør. Men er like nervøs før eksamen av den grunn...:( :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...