Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser ut for at komfyren vår har tatt kvelden. :tristbla:

Vurderer induksjon, selv om vi i grunnen har vært veldig fornøyde med den keramiske toppen vi har nå.

Topp + stekeovn må kunne bygges inn i kjøkkeninnredningen og må derfor ha standardmål. Godt bakeresultat er også viktig.

Har sett på en løsning fra Gorenje og vurderer også denne toppen fra Asko i kombinasjon med denne stekeovnen, også fra Asko. Grunnen til at vi vurderer disse er rett og slett at disse merkene, spesielt Asko, klinger godt i mine ører. Hvorfor jeg er positiv til Gorenje aner jeg engetlig ikke - har aldri hatt noe i det merket tidligere.

Har 20A kurs til komfyren - er det nok til induksjonskomfyr? Ser at Asko`en krever 20A på toppen og 16A til stekeovnen, men det kan da ikke bety at man må ha 36A totalt? *blond*

Er det noen som kan opplyse meg litt? Liker å sette meg skikkelig inn i sånne ting før jeg kjøper, men dette kom så brått på - vi kan jo ikke være uten komfyr særlig lenge.

(Håpet er at komfyr-reperatøren kommer i morgen, skifter en dings til en hundrings og så virker alt igjen. Jada, man kan jo håpe..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville aldri valgt annerledes: Innebygd stekeovn i arbeidshøyde og kokeplater med gass.

Skrevet

Valgte induksjonstopp nå sist gang jeg skiftet. Aldri angret. Eneste ulempen er at jeg blir så fryktelig utålmodig når jeg er hos andre og lager mat!

Har en komfyrdel fra Samsung hvor jeg kan legge inn en plate i keramikk, og dermed har jeg to små ovner som jeg kan styre hver for seg, ulik temperatur og funksjoner. Perfekt for meg som lager mye mat!

Skrevet

Jeg ville valgt Asko over Gorenje... Har hørt de er blitt bedre, men da jeg solgte hvitevarer så var Gorenje-ovnene litt varierende i kvalitete.

Vi har i hvertfall Asko O850-innbygningsovn og Upo HI6430S-induksjonstopp, som er akkurat den samme som den fra Asko, jeg spurte Asko i forbindelse med at vi kjøpte hvitevarer (Asko og Upo har samme eiere).

Vi er i hvertfall kjempefornøyd med begge deler! Jeg ønsket i utgangspunktet meg gass, men siden vi ikke har plass til gassbeholder så havnet vi på induksjon. Er kjempefornøyd med induksjonstoppen, den er kjempekjapp. Stekeovnen er rask i oppvarming, steker jevnt, har svært lav overflatetemperatur på døra (som jeg synes er svært viktig siden vi har den i benkeskap), teleskopskinnene er kjempekjekke og den er lett å rengjøre.

Forskjellen mellom vår ovn og O820 er ikke *så* store, men vår har steketermometer, går opp til 300 grader, har litt større ovnsvolum, en liten skuff under ovnen til oppbevaring av brett, teleskopskinner og har høyere makseffekt. Vi kjøpte den i stedenfor O820 pga 300 grader og steketermometer :)

Og ja, dagens induksjonstopper krever høyere kurs enn det som var vanlig før. Vi har dog ikke mer enn 20A på ovn og topp (skal få lagt inn mer, men har ikke kommet så langt) og har ikke svidd av noen sikringer enda. Det er ikke så ofte alt står på full guffe...

Skrevet

Takk for svar. :)

Gass er utelukket her hos oss også, har rett og slett ikke plass til flaskene på kjøkkenet. Vi er også avhengige av å få ovnen inn i benkeskap.

-eline-: Var Upo-toppen billigere enn tilsvarende Asko-topp?

Har til nå bare sjekket rundt på nettet, får vel ta en tur rundt i diverse butikker også før vi bestemmer oss. Greit å ha litt kunnskap før vi prater med selgere - hva de anbefaler er jo så ymse..

Gjest *Talula*
Skrevet (endret)

*slettet*

Endret av *Talula*
Skrevet
-eline-: Var Upo-toppen billigere enn tilsvarende Asko-topp?

Vi fikk et bedre tilbud med UPO-toppen i stedenfor Asko-toppen, Upo-toppen kostet i butikk 5995 da vi handlet (for et år siden).

Skrevet
Denne har vi og er kjempefornøyde! Har ikke funnet noen feil på den til nå, overtok den etter min søster, hun hadde hatt en i 1 år, jeg kjøpte den faktisk brukt av henne til nesten like mye som de koster nå. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...