Gå til innhold

Vil bli støttekontakt...

Fremhevede innlegg

Gjest Marthe trådstarter..
Skrevet

Spørsmålet om lønn var ikke hovedgreia i det heletatt her, ville som sagt bare vite om det varierer veldig fra kommune til kommune, og hvem man er støttekontakt for og om det var rundt 100kr som jeg regnet med.

Jeg var overdrevent negativ til endel psykisk utviklingshemmede (ikke alle, kan faktisk tenke meg å jobbe med noen av de) i mitt første innlegg. Det var delvis for å unngå svar som "Det er ikke så ille som mange tror" osv for å få meg til å hoppe i det, og bli støttekontakt for noen som er hardt rammet av psykisk utviklingshemming...

Jeg tror ikke jeg klarer det i første omgang hvertfall, og vil helst jobbe med folk som er sjenerte/har litt sosial angst og folk som sliter psykisk. (Ikke alle slags psykiske lidelser. Det hadde jeg vet ikke fått heller, siden jeg ikke har mye kunnskap om forskjellige slike sykdommer/plager og ikke helt ville visst hva jeg burde gjøre i situasjoner som kan oppstå...)

Takk for svar alle sammen! Jeg er ikke så usympatisk som jeg kanskje virker, da hadde jeg nok ikke vurdert å bli støttekontakt for noen som helst...

Ære være de som kan jobbe med alle slags mennesker, så absolutt... Men det er ikke helt meg, ennå hvertfall.

Videoannonse
Annonse
Gjest Marthe trådstarter..
Skrevet
Ellers tror jeg alle er enig i at både støttekontakt og bruker må være komfortabel med oppfølgingssituasjonen.

Ja! :)

Gjest Frysepulver
Skrevet

Jeg har tidligere jobbet med barn og fikk god kontakt med særlig ett barn. Jeg sa nei til å "være på" dette barnet, fordi jeg var usikker/redd/visste ikke så mye etc.

Ble etterhvert kjent med barnet likevel og oppdaget at barnet var en kjemeflott person, masse humor og helt herlig. Da jeg sluttet i jobben ga jeg barnet (etter å ha snakket med mor) telefonnummeret mitt, og barnet ringte nå i kveld :)

Vi skal finne på noe før jul (kino eller noe).

Jeg vil ikke være støttekontakt, for jeg vil kunne styre selv når jeg har tid og ikke - men jeg gleder meg til å gjøre noe som er både gøy og givende.

Jeg sier ikke at ALLE kan bli vant til personer med enten psykiske eller fysiske utviklingshemminger, men jeg tror mange kan bli det.

Tror ingen av mine venner ville trodd at jeg før det første ville jobbe med barn - og til og med et barn med en funksjonshemming ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...