Gå til innhold

Utdannet lærer


Gjest Jobbsøker'n

Anbefalte innlegg

Gjest Jobbsøker'n

Jeg har lærerutdanning (4år) men ingen erfaring fra undervisning etter endte studier (har jobbet fulltid i annen bransje). I det siste har jeg søkt alle tilgjengelige undervisningsstillinger, men ikke kommet gjennom nåløyet. I tillegg har jeg søkt en del barnehageassistentstillinger, uten å få napp der heller. Dette synes jeg er litt merkelig, jeg har jo pedagogisk utdanning og har i tillegg litt erfaring fra barnehage (sommerjobb tre sesonger).

Har noen lignende erfaringer, eller kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke skulle være aktuell for å jobbe som bhg.assistent??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er overkvalifisert, og av erfaring vet man at overkvalifiserte ofte blir veldig kort tid, bare inntil de får seg noe relevant og/eller bedre betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan jeg da formidle at jeg ønsker å jobbe i barnehage, noe jeg gjør? Ser en ikke på hva den enkelte person kan inneha av kompetanse som gjør en attraktiv for jobben? Jeg synes det blir litt for dumt å argumentere med at jeg kanskje kommer til å få en bedre betalt og mer relevant jobb på et senere tidspunkt - er ikke det noe som gjelder for stort sett alle? Det er jo ikke noen garanti at om en er utdannet en ting kommer en til å jobbe med dette resten av karrieren?

Andre lærerutdannede her på KG som kanskje opplever det samme?

Jeg bor forresten i en stor by, vet jeg kunne fått lærerjobb om jeg bodde i mindre sentrale strøk, men er nå engang bosatt her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan ta småbarnspedagogikk som tilleggsutdanning? Da ville du kanskje kvalifisert til pedagogisk leder - stillinger i barnehagen også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...