Gjest hrg Skrevet 13. november 2007 #1 Skrevet 13. november 2007 Jeg har vært inne på å ha 3 enkle Calaer i brudebuketten min. Det er min yndlingsblomst. Siden Cala koster 100kr per stk, (iallefall flg butikken jeg sjekket) kan det bli uaktuelt å pynte bodet med så mange, hehe. Har tenkt på Hvite Fairtrade roser fra Mestergrønn også. men synes egentlig roser er litt kjedelige da... Jeg vil ikke ha noe rosa, rødt eller ferskenfarget. Jeg vil ha det enkelt og pent, med en slags tråd gjennom hele bryllupet, fra invitasjoner til takkekort. Tenker at blomster på bordet og te-lys er eneste pynt. Less is more synes jeg da. Jeg vil gjerne ha hvite eller andre lyse blomster. Hva slags? Håper på tips. dere er alltid så flinke til å gi gode tips. (har allerede funnet ut inngang og utgangsmarsj i kirken i dag, takket være dere her inne ;-D )
Gjest nextlife Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Jeg ønsket også 3 Calla, men blomsterdekoratøren anbefalte heller å bruke 5 stk i medium størrelse, så da gjorde jeg det. Hadde også 3 orange roser i lag med for, samt spiraler med perler. (Callaene kostet kr.55,- pr.stk) For å følge temaet ble det da orange roser i et glass med vannperler og hvite store kulelys til borddekorasjon. Er det lov å spørre om hva valget falt på til inn,-og utgang?
Gjest hrg Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Jeg ønsket også 3 Calla, men blomsterdekoratøren anbefalte heller å bruke 5 stk i medium størrelse, så da gjorde jeg det. Hadde også 3 orange roser i lag med for, samt spiraler med perler. (Callaene kostet kr.55,- pr.stk) For å følge temaet ble det da orange roser i et glass med vannperler og hvite store kulelys til borddekorasjon. Er det lov å spørre om hva valget falt på til inn,-og utgang? Takk for tips! Etter å ha hørt på uttallige marsjer (og grått mer enn en liten skvett) endte valget ganske gammeldags, og kanskje lite nyskapende på; Inngang; Wagner Lohengrin utgang; Mendelsson Bryllupsmarsj Må få si at jeg jobber hardt for å få duett Tir na noir (2 venner skal synge), 1 annen solosang jeg ikke vet enda, samt trompetsolo og tropet til orgelet på inn og utmarsj. Så noe personlig skal det bli altså ;-D
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Vi skal gifte oss 21. juni og det er akkurat i sesongen for peoner. Vi skal ha store hvite, og blekrosa peoner. Tenker kanskje sammen med hvite roser og hvit orkidee
Gjest hrg Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Vi skal gifte oss 21. juni og det er akkurat i sesongen for peoner. Vi skal ha store hvite, og blekrosa peoner. Tenker kanskje sammen med hvite roser og hvit orkidee Det var et fint tips. Skal jammen meg sjekke det. Alltid så hyggelig å få tilbakemeldinger her!
Liset Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Min bukett var ikke hvit eller lys, men jeg synes den er så fiiiin at jeg har lyst til og vise den fram alikevel! Bordet
Honey Skrevet 13. november 2007 #7 Skrevet 13. november 2007 Min bukett var ikke hvit eller lys, men jeg synes den er så fiiiin at jeg har lyst til og vise den fram alikevel! Bordet Helt nydelig på begge bilder. Ser du er fra Drammen, det er jeg og! Hvilken florist brukte du? Tror ikke fargene passer min kjole siden den går i champagne og gull, men liker formen på buketten din. Hadde tenkt noe samme stil i bordpynt selv. Masse telys og noe kubbelys + samlete buketter i enkle glassvaser. Og løper i organza i fargetemaet hadde jeg også tenkt (gull mest sannsynlig).
Liset Skrevet 14. november 2007 #8 Skrevet 14. november 2007 Helt nydelig på begge bilder. Ser du er fra Drammen, det er jeg og! Hvilken florist brukte du? Tror ikke fargene passer min kjole siden den går i champagne og gull, men liker formen på buketten din. Hadde tenkt noe samme stil i bordpynt selv. Masse telys og noe kubbelys + samlete buketter i enkle glassvaser. Og løper i organza i fargetemaet hadde jeg også tenkt (gull mest sannsynlig). Jeg brukte ei som jobber på torget vest. Hva heter den igjen...?? Tinas blomster? Jeg var så utrolig fornøyd med den buketten!!!
Liset Skrevet 14. november 2007 #9 Skrevet 14. november 2007 Det høres forresten kjempe bra ut! Blir helt sikkert kjempe fint!!! Vi fikk mye skryt av bordet vårt. Vi hadde endel telys kan du si, nesten 200.... Organza stoffet hadde jeg "krøllet" på midten av bordene. Og glassvaser med rosebuketter. Lykke til!
Gjest hrg Skrevet 14. november 2007 #10 Skrevet 14. november 2007 herregud, dere er så flinke og oppfinnsomme! jeg skal holde meg oppdatert her inne altså. jeg er ikke kreativ nok jeg, hadde endt opp med hvite duker og hvite servietter. noen, sikkert hvite blomster på bordene. kanskje noen lys. hvite sikkert....
*Tausa* Skrevet 15. november 2007 #11 Skrevet 15. november 2007 Liset: Fantastisk bord! Mulig jeg kommer til å stjele noen av ideene dine... *drømme* :rødme: Bare et spørsmål: Hvor får man tak i slik organza-stoff? *fullstendig uvitende*
Gjest nextlife Skrevet 15. november 2007 #12 Skrevet 15. november 2007 Bare et spørsmål: Hvor får man tak i slik organza-stoff? *fullstendig uvitende* På Kremmerhuset har de pr tiden ruller med organza i all verdens farger, med og uten mønster, med og uten glitter
Gjest Gjest Skrevet 15. november 2007 #13 Skrevet 15. november 2007 Jeg ser for meg gammelrosa roser og eføy, men vi får se hva jeg ender opp med. Ønsker en litt gammeldags, romantisk stil som passer til lokalet.
Liset Skrevet 15. november 2007 #14 Skrevet 15. november 2007 Liset: Fantastisk bord! Mulig jeg kommer til å stjele noen av ideene dine... *drømme* :rødme: Bare et spørsmål: Hvor får man tak i slik organza-stoff? *fullstendig uvitende* Tusen takk =) Bare og stjele!! - det synes jeg er bare hyggelig! Jeg kjøpte organza stoffet gjennom "blomster damen", altså blomsterbutikken... Kos deg med planlegging!!!
Tinemor Skrevet 16. november 2007 #15 Skrevet 16. november 2007 Tusen takk =) Bare og stjele!! - det synes jeg er bare hyggelig! Jeg kjøpte organza stoffet gjennom "blomster damen", altså blomsterbutikken... Kos deg med planlegging!!! Nydelig bukett og blomster Hvilket lokale var du i Liset?
Liset Skrevet 16. november 2007 #16 Skrevet 16. november 2007 Nydelig bukett og blomster Hvilket lokale var du i Liset? Vi hadde det på folkets hus i Krokstadelva. Stort og fint der synes jeg! Ikke var det så dyrt heller..
tingeling Skrevet 17. november 2007 #17 Skrevet 17. november 2007 Jeg giftet meg i høst og hadde røde grand prix roser i buketten. Stram, rund bukett med lange stilker. Så hadde vi de samme rosene på bordet. Noen helt lange i reagensrør og noen som kun blomsten var igjen på, som fløt i glassskåler. Og masse kubbelys. Dessuten var det noen tynne kvister med små blader på, men de vet jeg ikke hva heter. tingeling
leandra Skrevet 6. juni 2009 #18 Skrevet 6. juni 2009 Jeg har så lyst på peoner i brudebuketten, helt blekrosa. Tror det vil passe til kjolen min som er nokså blondete og romantisk. Har tenkt å pynte med hvite roser og eføy på bordet.
Cæmis Skrevet 6. juni 2009 #19 Skrevet 6. juni 2009 Jeg skal bare brke calla linjer i buketten min, og har tenkt å la det gå igjen på bordene som hovedblomst sammen med orkideer og roser.
Coriander Skrevet 7. juni 2009 #20 Skrevet 7. juni 2009 Jeg skal bare brke calla linjer i buketten min, og har tenkt å la det gå igjen på bordene som hovedblomst sammen med orkideer og roser. Samme her Håper også at jeg kan ha ranunkler (?), men jeg aner ikke om de er å få tak i i september.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå