Gjest Stoffskiftet Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Jeg er 35 år og har gått opp ganske mange kilo de siste årene. 8 bare det siste. I tillegg er jeg slapp og ting føles tung og litt uoverkommelig. Tok stoffskifteprøver for en stund siden og de var lave på noen verdier, men normale på andre... Skjønte ikke det der helt jeg... I allefall ble det under litt tvil bestemt at jeg skal begynne på medisin for lavt stoffskifte. Fikk også med meg at slik medisin kan gjøre det slik at skjoldbruskkjertelen slutter å produsere thyroksin selv.... Det vil jo være ille - for da er jeg jo avhengig for resten av livet??? Hjelp!! Noen som har "vært der" eller har peiling??
Ugla Skrevet 13. november 2007 #2 Skrevet 13. november 2007 Vet ikke om jeg kan gi deg noe godt svar, men... Jeg har gått på medisiner (nå heter de levaxin, tidligere het de thyroksin) i mange mange år, og jeg regner med å måtte gå på de resten av livet. Men jeg tror ikke det er p.g.a. at skjoldbruskkjertlene har sluttet å produsere thyroksin, men p.g.a. at de produserer for lite. Jeg går på omtrent samme dose som dengang jeg startet (om de hadde sluttet å produsere, så burde jo doseringen ha blitt øket). Stoffskiftet blir regelmessig kontrollert hos meg.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 18. november 2007 #3 Skrevet 18. november 2007 Hei! Dette er en fin side hvis du har spm ang stoffskifte. http://www.xlpluss.no/thyroforum/index.php
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå