Gå til innhold

Trekkfrist UiB


Gjest Gjest_Gjesteline_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gjesteline_*

Jeg har prøvd å finne svar på dette på UiB sine sider, men finner ikke ut av det. Kanskje noen her kan hjelpe?

1. I hvilke tilfeller kan en gå opp til konteeksamen? Jeg studerer nå både på uib og på en annen utdanningsinstutisjon og ser at eksamenene kommer fryktelig tett på hverandre. På det andre stedet jeg studerer har de alltid eksamen begge semester, og en velger selv når en vil gå opp til eksamen. Men så vidt jeg husker så er det annerledes på UiB?

For meg ville det vært en stor fordel om jeg kan ta uib-faget som konteeksamen når den avholdes i mars.

(det er ikke et alternativ for meg å stille på eksamen og trekke meg/stryke på eksamen. Jeg vet at en i et slikt tilfelle får tilgang til konteeksamen)

2. Hvis jeg ikke får ta konteeksamen så vurderer jeg å trekke meg fra faget. Hva er trekkfristen? (fag på bachelornivå, sv-fakultetet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke når man kan konte uten å stryke/trekke seg. Men dersom man ikke møter på eksamen får man vel også mulighet til å konte? Og hvorfor er det evt vanskelig å trekke seg?

Jeg tror trekkfristen er 2 uker før eksamen, det er det hvertfall normalt sett på de fagene jeg tar ved UIB, men jeg tror du finner informasjon om dette på studentportalen. Når det gjelder evt andre kontemuligheter kan du jo spørre informasjonen ved ditt fakultet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fakultetet mitt finnes det ikke konteeksamen lengre. Man avholder derimot tidlig eksamen i semester uten undervisning dersom noen ber om det, og alle kan melde seg opp til denne, som en alminnelig eksamen (forutsatt at man har eventuelle obligatoriske aktiviteter i emnet godkjent).

Du bør ta kontakt med studieveileder ved instituttet ditt, så får du et sikkert svar (mailadresse til vedkommende finner du helt sikkert på studentportalen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...