Gjest Flau Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Hei, jeg trenger hjelp. Har i de siste ukene (måneden kanskje) vært plaget med kviser på rompa. Og det er så flaut! Jeg merker ikke noe til det rent fysisk, bortsett fra når jeg vasker meg og sånn. Men jeg syns det er flaut ovenfor kjæresten min, og det ser stygt ut. Hvordan får jeg de bort? Noen som har forslag/erfaringer å komme med? Hjelp? Skjønner liksom ikke helt hvorfor de plutselig har dukket opp...
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 (endret) Fant følgende på Lommelegen: "Kvisene du har i ansiktet kan være litt forskjellig fra det du på rompa. I ansiktet starter ofte kviser med at talgkjertelen blir tilstoppet, som fører til opphopning av talg og bakterier." Innlegget er endret. Reglene. Resten av teksten finner du her. Arwen (mod) Endret 13. november 2007 av Arwen
Gjest Madre Mia Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Årsaken kan være så enkel som at du bruker syntetiske og/eller trange klær som ikke puster og at du sitter for mye på rumpa. I perioder der jeg bruker mye PC på jobben og dermed sitter i mange timer, får jeg ofte kviser på stumpen. Da må man ha luftige, romslige klær av naturmateriale. Det hjelper mot kviseframbrudd.
tineline Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Jeg syns det er litt ekstremt å bruke antibiotika som Dalacin før man kanskje har prøvd noe annet, med hensyn til at bakterier i vår verden nå er i ferd med å utvikle voldsomt med resistens. Og hva gjør vi når antibiotika ikke funker lenger? Når jeg får kviser på rompa, som er fra tid til annen, bruker jeg en saltskrubb noen dager - vips er de borte. Saltskrubben blander jeg selv av soyaolje/olivenolje/solsikkeolje og vanlig salt til ønsket tykkelse. Jeg har ofte i noen dråper eterisk lavendelolje også, fordi det lukter godt og visstnok har god effekt mot det meste. Det skal også være svakt desinfiserende. Eventuelt er tetreolje et MEGET potent antiseptisk middel, som jeg har brukt på vanlige kviser og betente sår med god effekt. Saltskrubben er også fin forebyggende. Og ikke minst er den deilig! Og man slipper å bruke bodylotion etterpå
Gjest Flau Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Tusen takk for råd og link. Og ja, jeg er student så jeg sitter veldig mye på rompa. Desverre må jeg si. Jeg skal prøve ut tipsene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå