Gjest voksen med astma Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Noen som vet om det finnes noen forum der ute som er beregnet for voksne med astma? Synes det er veldig mye om barn med astma, det må vel finnes noe om voksne med astma også? (jeg klarer ikke å finne det) Kunne godt tenkt meg å dele informasjon med andre voksne med astma, kjekt med noen å støtte seg til og få og gi råd til. Er medlem i NAAF, men info fra dem er for det meste om barn (desverre).
Gjest Gjest Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Noen som vet om det finnes noen forum der ute som er beregnet for voksne med astma? Synes det er veldig mye om barn med astma, det må vel finnes noe om voksne med astma også? (jeg klarer ikke å finne det) Kunne godt tenkt meg å dele informasjon med andre voksne med astma, kjekt med noen å støtte seg til og få og gi råd til. Er medlem i NAAF, men info fra dem er for det meste om barn (desverre). Grunnen til at det er fokusert så veldig mye på barn og astma over alt, er vel fordi 2007 er "barneastmaåret"... Når det gjelder forum for voksne, tror jeg LHL's diskusjonsforum er det nærmeste for de som er rammet av astma.
Gjest voksen med astma Skrevet 13. november 2007 #3 Skrevet 13. november 2007 Grunnen til at det er fokusert så veldig mye på barn og astma over alt, er vel fordi 2007 er "barneastmaåret"... Når det gjelder forum for voksne, tror jeg LHL's diskusjonsforum er det nærmeste for de som er rammet av astma. Det er ikke bare i år det kun er info om barn og astma. Jeg har hatt astma i 6 år, og alle disse årene er det for det meste info om barn jeg kommer bort i. Men takk for svar Skal prøve å finne sida til LHL.
Gjest enda en Skrevet 13. november 2007 #4 Skrevet 13. november 2007 Har som deg ts erfaring med å ikke finne god info eller forum om astma for voksne. Mye av veiledning og info synes jeg også er veldig generell. Fikk astma for 12 år siden, og har til den dag i dag ikke fått noe veiledning eller hjelp til hvordan jeg skal leve med astma. Eneste info er plansjer/enkle skjema av lunge og hva som skjer med bronkiene når man har astma/får anfall. Men har aldri fått info om mye jeg har lurt på. Hva er kjennetegn på anfall? Hvilke er alvorlige anfall? Hvilken medisin brukes til hva. Hvordan vikrer de ulike medisinene? Hva brukes PEF til (fikk bare resept til en), og hva er normalverdier? Hvordan lese kroppen når man er dårligere. Hvordan forebygge anfall. Hva gjør du når du får anfall/og hva slags type anfall osv. NAAF har vært like dårlige på info som hos legekontoret. Har lest meg frem selv på info fra amerikanske sider.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå