Tutta24 Skrevet 12. november 2007 #1 Skrevet 12. november 2007 Kan klementiner gi kviser? Jeg har fått en del på haka, og har spist mange mandariner i det siste. Sammenheng? 1
Gjest tullfrid Skrevet 12. november 2007 #2 Skrevet 12. november 2007 Min teori: hormonene dine har gitt deg kviser på haka i det siste, samtidig som du tilfeldigvis har hatt veldig lyst på klementiner. Evt. at hormonene dine har gitt deg både kviser på haka og lyst på klementiner. Ergo: jeg tror ikke det er noen sammenheng. Det er meg heller ikke bekjent at hudleger har funnet noen sammenheng mellom ulike matvarer og kviser.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 12. november 2007 #3 Skrevet 12. november 2007 Nå vet jeg ingenting om medisinske forskning innenfor hud og slik. Men min erfaring så gir klemetiner absolutt kviser! Det er greit med 1-2 i uka. Men når jeg spiser 1-2 hver dag i en uke....OH MY GOD som jeg ser ut! Huden roer seg etter pause fra klemetin:) Dette gjelder også venninna mi.
Gjest Tweek Skrevet 12. november 2007 #4 Skrevet 12. november 2007 Det er ikke fordi dere reagerer på sitrus(frukter) da?
Gjest Gjest Skrevet 13. november 2007 #5 Skrevet 13. november 2007 Kanskje det ikke bare er kviser, men matutslett? Ser veldig likt ut... Helt likt ut for et utrent øye. Mange som reagerer på sitrus så det skulle ikke være veldig utenkelig.
Supraspinatus Skrevet 13. november 2007 #6 Skrevet 13. november 2007 Det er ingen vitenskapelige undersøkelser som viser at akne og kosthold har noen sammenheng. Derimot er det mange som opplever å få elveblest av sitrusfrukter. Elveblest kan lett se ut som kviser på haken. Du kan jo prøve ved å la være å spise sitrusfrukter i en periode, og så starte med å spise en del og se om det kommer tilbake. Eller rett og slett gå til en lege å ta en allergi-test
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå