Gå til innhold

Kan noen forklare meg dette ordtaket?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg klarer ikke forklare det for meg selv. Jeg trenger forklaring på "what goes around, comes around"

Videoannonse
Annonse
Gjest Spadamen
Skrevet

Når du gjer noko gale, så skjer det noko gale med deg og?

Skrevet

"Man høster som man sår".

Eventuelt "som man reder ligger man".

Skrevet

Ok, takk. Det er bare jeg skal lage en filmsnutt og ordtaket er temaet for filmen og jeg er litt stuck om hva jeg da skal gjøre. Derfor for å klare oppgaven må jeg vite eksakt hva det vil si nemlig :)

Ok, så det er at eks. at hvis noen gjøre noe dumt så skjer noe dumt med den personen tilbake. Men må det være den samme dumme tingen eller kan det være hva som helst?

Skrevet (endret)

Dine handlinger bidrar til at det blir mer av den typen handlinger. F.eks om du er hyggelig med folk, så er det mer sannsynlig at de blir litt blidere i hverdagen, og litt hyggeligere med hverandre. I neste omgang kommer det tilbake til deg i form av et hyggelig smil, der du kanskje ikke ellers ville fått det. Motsatt om du bitcher, skjeller og smeller, så forsurer du dagen for de det går ut over, de blir nedtrykt, sinte, lei seg, og begynner å spre negative vibber, de også.

Det blir som ringer i vann.

Hvis du svindler, stjeler og benytter enhver anledning som byr seg, til å utnytte andre, og så sitter på Kvinneguiden og skryter av det, øker du risken for at noen andre begynner å tenke på samme måten. Før du vet ordet av det, stjeler han bilen din, og fra hanskerommet rapper han sertifikatet ditt og oppretter en konto i ditt navn. Deretter lar han DEG betale for sydenturen og den nye rolexen.

Det siste der var forresten en god manusidè.

Endret av Mann 42
Skrevet

Gjør mot andre det du vil at andre skal gjøre mot deg. Denne setningen sier vel mye av det samme.

Skrevet

Det går en eller annen reklame på tv for en bank for tiden, som er litt sånn... ei som får glad,elding av banken, gjør noe snilt mot en hun møter utenfor, han gjør noe snilt mot en annen, som gjør noe snilt mot en annen, som er i gjodt humør, og viser seg å være i banken og gi gladmeldig til en annen kunde.

Ja, det var den positive "spiralen" av det ordtaket, likeledes kan det gå negativt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...