Gå til innhold

Sykepleier


Mirepoix

Anbefalte innlegg

Hei=)

Tenkte på å gå sykepleien neste år! Har tenkt til å gå på skole i oslo/akershus området.. og lurte på om det bare er HIO som tilbyr sykepleie? eller finnes det andre skoler også?

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes flere skoler i Oslo hvertfall. Lovisenberg diakonale høgskole og diakonhjemmet har sykepleieutdanning. Disse er mindre skoler, og er absolutt et godt alternativ. :)

Går selv på Lovisenberg,og stortrives.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spl-student

Diakonhjemmet og Lovisenberg har sykepleierutdanning i tillegg til HIO. Utenfor Oslo har du utdanning i Lørenskog på A-hus.

Jeg går på HIO, 2. året og er kjempefornøyd med det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt forskjell på snittet på å komme inn på de forskjellige skolene. Diakonhejmmet krever høyest snitt. Litt over 5 tror jeg.. Lovisenberg ligger på rundt 4.7? og HIO under det.. Husker ikke helt.

Du kan jo sjekke det på samordnaopptak.no. Der har de lister for alle skolene i Norge, og hvilket snitt det er for å komme inn. :)

Primæropptaket er noe lavere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da vil 4 i snitt kansje bli litt i laveste laget (da har vel jeg 40 poeng?)? sjekka ut det på samordnaopptak, der sto det 43,8=)

edit: Så nå at det var mange skoler å velge mellom her=P I oslo var det 44, og på lovisenberg var det 39,7 .. Om jeg har skjønte dette riktig da;)

Hva er forresten vernepleier?

Endret av Mirepoix
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

okei. Også er det forskjell på snittet om du kommer rett fra videregående eller ikke da.. Da må du se under primæropptak og ordinæropptak.

Vernepleier er litt mer rettet mot miljøarbeid, som å jobbe med psykisk utviklingshemmede osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...