Gå til innhold

Eggløsning symptomer


Gjest Gjest_lurer_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lurer_*

Hei.

Her kommer en innviklet og lang historie. Jeg har tatt p-pillene sammenhengende for å slippe mensen pga av store mens-smerter. Dette er det legen som har rådet meg til. Jeg har i gjerne hver tredje måned hatt et opphold hvor jeg har fått mensen for å se at alt fungerer enda.

Men nå for 2 uker siden var jeg på overnattingbesøk hos min søsteren en lørdag, hadde glemt pillen, så jeg tenkte at da passet det med et opphold for å få mensen. Men ingen mensen kom. Litt blod på papiret på dobesøkene på mandagen men ingenting mer.

Etter en uke ble jeg så bekymret at jeg tok en graviditetstest men den var negativ. Men nå når det er gått enda en uke, altså to uker etter jeg sluttet på pillen, og jeg har rare symptomer. Jeg har ømme bryster, helst brystvortene, dette har vart i to dager. Jeg har mensensmerter i magen stort sett hele dagen, dette har vart i snart en uke. Kan noen fortelle meg om dette er tegn på eggløsning og at den lille blødningen var mensen denne måneden??

Tviler på at jeg er gravid og vil helst ikke være det, men blir litt i tvil og klarer ikke helt slappe av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det er ikke en normal eggløsning man får når man går på p-piller. Men har du tatt graviditetstest så ville jeg ikke bekymret meg. Vanlig å ikke få noe særlig "mensen" i den pillefrie uka om man har gått på pillen en stund/tatt sammenhengende brett/osv.

Du kan jo evt gå til legen med en urinprøve og få dobbeltsjekket om det gjør deg roligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går man på p-piller lenge mister man som regel eggløsningen, men dette er nok individuellt.

Jeg har i alle fall ikke eggløsning, men fikk det nå igjen da jeg tulle masse med pillene mine i en måned, og glemte dem støtt.

Eggløsningen kjenntes da ut som menssmerter, men bare på den ene siden og satt litt lenger oppe enn normalt.

Små blødninger er normalt å få dersom man glemmer pillen en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lurer_*

Hei igjen.

Jeg har ikke tatt p-pillen siden den lørdagen jeg overnattet hos søsteren min og glemte den. Følte dere skrev som om jeg enda tok den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Hei igjen.

Jeg har ikke tatt p-pillen siden den lørdagen jeg overnattet hos søsteren min og glemte den. Følte dere skrev som om jeg enda tok den..

Men herregud da. når du går på pilla å glemmer en dag må uansett kroppen få stabilisert seg osv før du har en ordentlig eggløsning...

På pilla får du en slags falsk eggløsning... dessuten sier du at du overnatten hos din søster å er redd for å være da evt gravid etter å ha glemt en pille????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...