Gå til innhold

Nyutdannet og usikker på kompetanse


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er nyutdannet og på jakt etter jobb. Ser veldig mange jobber som jeg kunne tenke meg, men jeg er redd for at jeg ikke er kompetent. Jeg vet at det er vanlig å føle det slik i begynnelsen, men hvordan skal jeg overvinne dette? Slik jeg føler det nå har jeg mest lyst til å jobbe i butikken jeg jobber nå, men det er for ille når jeg har tatt utdannelse for noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste du kan gjøre for å overvinne angsten er å søke på jobber og gå på intervju. Det nytter lite å unngå angsten. Da vil den alltid være der.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt udmykhet blir nok bare satt pris på av dine fremtidige kollegaer. Det er ikke så gøy med nykommere som vet alt, til tross for ingen erfaring.

Men, merk deg litt udmykhet. Ikke vær redd for å vise din kompetanse. Du kan nok mye mer enn du tror :)

Kom deg på intervju! De første ukene på jobben blir kanskje litt skummelt, men vi har alle vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Har hatt det på samme måte, og har kostet en del..men fikk til slutt en drømmejobb- og kastet meg ut i det, eneste måten jeg overvant frykt på- og det går bra:) ha tro på deg selv- og vær ydmyk-blir aldri utlært uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen, var nettopp i samme situasjon. Nyutdannet og veldig i tvil om min egen kompetanse. Jeg søkte alle jobber hvor jeg følte jeg til en viss grad passet til stillingsbeskrivelse og utlyste kvalifikasjoner/egenskaper, særlig de hvor de spesielt søker nyutdannede. Dessuten gikk jeg på alle intervjuer jeg fikk gjennom rekrutteringsselskaper. Tror man bare må kaste seg ut i det ja selv om det er vanskelig og tøft, men så ordner det seg til slutt :) Bare vær deg selv! Tror også som noen andre sa at det kan være bare bra å vise litt ydmykhet, men likevel vise at du er motivert til å arbeide og lære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...