Gå til innhold

Nyutdannet og usikker på kompetanse


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er nyutdannet og på jakt etter jobb. Ser veldig mange jobber som jeg kunne tenke meg, men jeg er redd for at jeg ikke er kompetent. Jeg vet at det er vanlig å føle det slik i begynnelsen, men hvordan skal jeg overvinne dette? Slik jeg føler det nå har jeg mest lyst til å jobbe i butikken jeg jobber nå, men det er for ille når jeg har tatt utdannelse for noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste du kan gjøre for å overvinne angsten er å søke på jobber og gå på intervju. Det nytter lite å unngå angsten. Da vil den alltid være der.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt udmykhet blir nok bare satt pris på av dine fremtidige kollegaer. Det er ikke så gøy med nykommere som vet alt, til tross for ingen erfaring.

Men, merk deg litt udmykhet. Ikke vær redd for å vise din kompetanse. Du kan nok mye mer enn du tror :)

Kom deg på intervju! De første ukene på jobben blir kanskje litt skummelt, men vi har alle vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Har hatt det på samme måte, og har kostet en del..men fikk til slutt en drømmejobb- og kastet meg ut i det, eneste måten jeg overvant frykt på- og det går bra:) ha tro på deg selv- og vær ydmyk-blir aldri utlært uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse