Gå til innhold

Kjørt for fort...


Gjest Fartsbølla

Anbefalte innlegg

:klappe: Kvikt å sitere HALVE innlegget mitt.

Jeg sa:

Er forskjell på å kjøre i 65 i 60-sone med et barn i bilen og 135 i 80-sone uten et barn i bilen.

INGEN har ALLTID holdt grensene, det HENDER man kjører litt over uten at en er en råkjører av den grunn.

Følgelig; det er ikke SÅ ille å kjøre et par km over som et er å kjøre 50 km over!

Jeg kunne sitert hele innlegget ditt, uten problemer :)

I dette tilfellet er det snakk om en person som har kjørt 135 i 80-sonen, og det mener jeg er råkjøring. At det ikke er så ille å kjøre et par km over har jeg ikke uttalt meg om. Poenget her var at det kunne vært barn i bilen, eller det kunne vært barn ute på veien, det vet du like lite om som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frysepulver
Hva med 60 i 50-sonen? Er det "greit" også? Hvor setter du egentlig grensen? Hvordan vet du at denne mannen ikke kjører flat pedal med barn i bilen?

Det vet jeg fordi det var tre venninner og jeg som skrev tråden i går.

Jeg har ingen "grenser" jeg lever etter. Nei, man bør ikke kjøre for fort; men det er forskjell på å ligge over grensen rett ved en barneskole og på en motorvei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Jeg kunne sitert hele innlegget ditt, uten problemer :)

I dette tilfellet er det snakk om en person som har kjørt 135 i 80-sonen, og det mener jeg er råkjøring. At det ikke er så ille å kjøre et par km over har jeg ikke uttalt meg om. Poenget her var at det kunne vært barn i bilen, eller det kunne vært barn ute på veien, det vet du like lite om som meg.

Åh, herregud! Du bare vil ikke skjønne du.

Jeg mener OGSÅ at det er i overkant mye å kjøre i 135 i 80-sonen, min nedre del av innlegget var til lavere soner.

Til poenget ditt: jeg vet det ikke var barn i bilen og jeg HÅPER det ikke var barn ute på veien, all den tid det var i en (=-SONE, hvem slipper treåringen sin ut på motorveien da?

Gjør man det fortjener man å miste barnet sitt; treåringer går ikke langs veien på steder det er tre felt og 80-sone. Det er ulovlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herregud! Du bare vil ikke skjønne du.

Jeg mener OGSÅ at det er i overkant mye å kjøre i 135 i 80-sonen, min nedre del av innlegget var til lavere soner.

Til poenget ditt: jeg vet det ikke var barn i bilen og jeg HÅPER det ikke var barn ute på veien, all den tid det var i en (=-SONE, hvem slipper treåringen sin ut på motorveien da?

Gjør man det fortjener man å miste barnet sitt; treåringer går ikke langs veien på steder det er tre felt og 80-sone. Det er ulovlig

Jo, jeg vil virkelig skjønne. Men jeg forstår faktisk ikke poenget med å dra fram lavere soner her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Det vet jeg fordi det var tre venninner og jeg som skrev tråden i går.

Jeg har ingen "grenser" jeg lever etter. Nei, man bør ikke kjøre for fort; men det er forskjell på å ligge over grensen rett ved en barneskole og på en motorvei.

Men da er vi jo enige da.

Jeg vet imidlertid om en som måtte ta mannen sin kraftig fordi han ikke skjønte denne forskjellen (før han selv mistet lappen etter en for fort kjøring). Han lå alltid litt over uansett hvor han kjørte, med eller uten avkom i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Du mener at han aldri kjører for fort når han har barn i bilen? Hvor står det?

Folk som har en tendens til å tråkke så hardt på pedalen har en tendens til å kjøre for fort ellers også.

Er forskjell på å kjøre i 65 i 60-sone med et barn i bilen og 135 i 80-sone uten et barn i bilen.

INGEN har ALLTID holdt grensene, det HENDER man kjører litt over uten at en er en råkjører av den grunn.

Jo, jeg vil virkelig skjønne. Men jeg forstår faktisk ikke poenget med å dra fram lavere soner her?

Du får lese en gang til. Jeg synes du kverulerer og virker dum og da er det jo ikke så greit

Men da er vi jo enige da.

Jeg vet imidlertid om en som måtte ta mannen sin kraftig fordi han ikke skjønte denne forskjellen (før han selv mistet lappen etter en for fort kjøring). Han lå alltid litt over uansett hvor han kjørte, med eller uten avkom i bilen.

LITT over trenger ikke være galt, jeg sjekket hvor fort bilen min går kontra hvor fort det ser ut på speedometeret, og jeg kan ligge 6 over på speedometeret i 60-sone, 7 i 70-sone osv. uten at jeg kjører for fort; bilen min er stilt inn så det ser ut som jeg kjører fortere enn jeg gjør.

Men i utgangspunktet er det aldri bra å kjøre for fort, nei. Det er jeg skjønt enig med deg om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får lese en gang til. Jeg synes du kverulerer og virker dum og da er det jo ikke så greit

Jeg synes det du skriver virker som et patetisk forsøk på å forsvare råkjøring "så lenge det ikke er foran skoler" osv. Og da er det jo ikke så greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Jeg synes det du skriver virker som et patetisk forsøk på å forsvare råkjøring "så lenge det ikke er foran skoler" osv. Og da er det jo ikke så greit.

Nei, jeg sa at det er langt verre å kjøre for fort foran en barneskole hvor det er 30-grense, kontra å tråkke litt hardt på pedalen på en motorvei, der ting er lagt litt mer til rette for å kjøre fortere. Det er derfor det er 80-grense på motorveien, og ikke 30 overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe: Kvikt å sitere HALVE innlegget mitt.

Jeg sa:

Er forskjell på å kjøre i 65 i 60-sone med et barn i bilen og 135 i 80-sone uten et barn i bilen.

INGEN har ALLTID holdt grensene, det HENDER man kjører litt over uten at en er en råkjører av den grunn.

Følgelig; det er ikke SÅ ille å kjøre et par km over som et er å kjøre 50 km over!

Det er en merkelig slutning du drar. Selvsagt er det verre å kjøre i 60 i 50-sonen enn i 130 i 80-sonen. Det dømmes også hardere å¨kjøre for fort i en l50-sone enn i en 80-sone. Og vet du hvorfor? Fordi risikoen for å kjøre ned og drepe mennesker er større i en 50-sone, hvor folk ferdes i fotgjengerfelt og krysser veien. Det er færre fotgjengere i en 80-sone. Så: Du tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg sa at det er langt verre å kjøre for fort foran en barneskole hvor det er 30-grense, kontra å tråkke litt hardt på pedalen på en motorvei, der ting er lagt litt mer til rette for å kjøre fortere. Det er derfor det er 80-grense på motorveien, og ikke 30 overalt.

Ja, men her er det ikke snakk om å "tråkke litt hardt på pedalen" på en motorvei. Og jeg synes ikke det er noen unnskyldning, bare fordi man tilfeldigvis kjører pent og pyntelig forbi alle skoler man ser. Det er to helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med denne tråden var vel for å finne ut hvor høy boten kan bli, og om det kan føre til fengselsstraff. Vi er vel alle enige i at det var lite gjennomtenkt å kjøre så fort, men det var ikke det som var spørsmålet her.

Hvem er det som ligger akkurat i fartsgrensen da... bestandig... tror ikke det er så mange gitt... Og det er selvfølgelig stor forskjell på å råkjøre forbi en skole og å gjøre det sent på kvelden i en 80 sone på motorveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Det er en merkelig slutning du drar. Selvsagt er det verre å kjøre i 60 i 50-sonen enn i 130 i 80-sonen. Det dømmes også hardere å¨kjøre for fort i en l50-sone enn i en 80-sone. Og vet du hvorfor? Fordi risikoen for å kjøre ned og drepe mennesker er større i en 50-sone, hvor folk ferdes i fotgjengerfelt og krysser veien. Det er færre fotgjengere i en 80-sone. Så: Du tar feil.

Hæ??? Jeg tar jo ikke feil, vi er jo enige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden er i hvert fall et ypperlig eksempel på hvor blinde mange blir for realititeter når det plutselig gjelder en de kjenner. Personlig tror jeg det er like greit at han ikke leverer ungene i barnehagen, og jeg er glad jeg ikke møter han på motorsykkel på veien..

Men unnskyld meg, nå må jeg tilbake til min storslagne fest her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Denne tråden er i hvert fall et ypperlig eksempel på hvor blinde mange blir for realititeter når det plutselig gjelder en de kjenner. Personlig tror jeg det er like greit at han ikke leverer ungene i barnehagen, og jeg er glad jeg ikke møter han på motorsykkel på veien..

Men unnskyld meg, nå må jeg tilbake til min storslagne fest her :fnise:

Hæ? :klø:

Selvsagt fortjente han å miste lappen!

Vi spurte om hva slags straff han kan vente seg fordi:

De har et lite barn

Han starter nytt firma på nyåret

Samboeren studerer

De bor langt unna der han skal starte firmaet sitt

Dette var ikke et forsøk på å få sympati, det var enkel spørsmål fordi dette går ut over samboeren, barnet og samarbeidspartneren hans.

Dersom din mann drepte noen Venus; hadde du ikke vært interessert i å vite hva som ville skje videre? Selv om du hadde sett han drepte personen, visste han var skyldig og mente han fortjente sin straff?

Herregud, ærlig talt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En god venn av meg ble tatt i 132km/t i 80-sonen, og ble dømt til fengsel (dvs palle-snekring) i 20 dager. Han mistet lappen i 12mnd (om jeg ikke husker helt feil). Min anbefaling er å skaffe en advokat som kan hjelpe dere videre, i håp om å unngå en evt fengselstraff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? :klø:

Selvsagt fortjente han å miste lappen!

Vi spurte om hva slags straff han kan vente seg fordi:

De har et lite barn

Han starter nytt firma på nyåret

Samboeren studerer

De bor langt unna der han skal starte firmaet sitt

Dette var ikke et forsøk på å få sympati, det var enkel spørsmål fordi dette går ut over samboeren, barnet og samarbeidspartneren hans.

Dersom din mann drepte noen Venus; hadde du ikke vært interessert i å vite hva som ville skje videre? Selv om du hadde sett han drepte personen, visste han var skyldig og mente han fortjente sin straff?

Herregud, ærlig talt...

Utrolig fjåsete svar du kommer med i denne tråden, Frysepulver. Er ikke vant til at du er sånn...

Det virker på meg som at du synes synd på denne personen. Han burde faktisk tenkt på alle de punktene du nevner her før han kjørte så fort. Feks at han skal starte opp firma. Det er vel totalt likgyldig for de som evt kunne bli skadet av denne personen om det hadde skjedd noe. Tror du ikke?

Og om min mann hadde gjort det samme tror jeg faktisk jeg hadde ringt politiet og stillt spørsmål der og hos min advokat fremfor å sitte småfull på KG og oppføre meg som en fjortis ang en så alvorlig sak...

(ja, jeg vet ingen ble drept)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Utrolig fjåsete svar du kommer med i denne tråden, Frysepulver. Er ikke vant til at du er sånn...

Det virker på meg som at du synes synd på denne personen. Han burde faktisk tenkt på alle de punktene du nevner her før han kjørte så fort. Feks at han skal starte opp firma. Det er vel totalt likgyldig for de som evt kunne bli skadet av denne personen om det hadde skjedd noe. Tror du ikke?

Og om min mann hadde gjort det samme tror jeg faktisk jeg hadde ringt politiet og stillt spørsmål der og hos min advokat fremfor å sitte småfull på KG og oppføre meg som en fjortis ang en så alvorlig sak...

(ja, jeg vet ingen ble drept)

Jeg skjønner jo at han angrer og at det er bedritent akkurat nå. Han er helt og holdent skyld i dette selv, men nå er det en gang slik at man ikke tror en blir tatt - "det skjer alle andre". Men skjønner at det er kjipt og jeg kan være medfølende med situasjonen de nå har havnet i.

Er mange situasjoner der folk bæsjer på leggen hvor jeg får sympati for de likevel.

Ja, det var altfor fort. Jeg kan selv kjøre litt for fort, men aldri "miste lappen-fort", og jeg avpasser etter hvor jeg kjører. Er alltid nøye ved barneskoler og andre steder med lave fartsgrenser. Jeg ligger ikke i 40 i 30-soner, men jeg kan godt ligge i 90 i 80-soner.

Er lett å være etterpåklok (noe jeg tror han er nå).

Jeg var ikke småfull, jeg drakk 3/4 av ETT vinglass, og jeg skrev ikke de fleste innleggene. Samboeren tok dette overraskende pent, jeg hadde flydd i flint dersom det var min samboer som mistet lappen.

Hun ville ikke at vi ringte politiet, så da foreslo jeg at vi skrev inn her, og en annen venninne skrev de første innleggene. Etterhvert skrev jeg noen, og så dikterte vi litt når andre skrev.

Har selv mistet en god venn i en bilulykke for noen år siden og jeg vet hvor grusomt det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må også si at jeg reagerte på måten dere fremla saken på, og at dere maste så voldsomt på at noen skulle ringe politiet for dere.

Syns det hele var veldig barnslig og det virket som om dere syns hele saken var fryktelig festlig.

Om dere bare hadde drukket under glasset med vin, kunne dere fint ringt politiet selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...