Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #41 Del Skrevet 10. november 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tulipa Skrevet 10. november 2007 #42 Del Skrevet 10. november 2007 Har sjekket litt, men nå sitter vi på en hyggelig vinkveld her, og ønsker således å bruke minst mulig tid. Derfor hadde det vaert fint om noen kunne funnet ut denne for oss... Boten er ikke mottatt, da dette i følge en nettside skal vurderes av jurist... Kan ikke noen ringe et politikammer og spørre for oss og legge ut svaret her? Da blir vi glade og vurderer å legge ut en virtuell rose her som takk Politistasjonen er åpen nå, så hadde vi villet kunne vi ringt dit, men det vil vi ikke. Vi vil heller at dere gjør det... eller at dere finner det for oss et annet sted.. ærlige er vi hvertfall Ja - mye koseligere å sitte på internett når man har gjester enn å ta en kjapp tlf. og bli ferdig med det ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qha Skrevet 10. november 2007 #43 Del Skrevet 10. november 2007 ! Vi sitter nå her med ett stykk samboer og de har et barn som bla skal til og fra barnehagen, vi spør altså fordi dette innvirker på andre liv også!!! Det burde vel sjåføren ha tenkt på før han tråkka på gasspedalen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 10. november 2007 #44 Del Skrevet 10. november 2007 Sikkert svar kan man ikke få før etter en eventuell rettsak, men han mister førerrett i alle klasser (og det inkluderer moped ja, hvorfor er det så mange som tror de kan kjøre moped når de har mistet billappen?), og risikerer fengsel. Hvor lenge er opp til en rett å bestemme. Har en kamerat som ble tatt i 134 i politikontroll (80-sone) for en noen år tilbake, og han slapp unna med en saftig bot, betinget straff, og uten lapp i en lengre periode. Hvis man har behov for førerretten sin, så bør man tenke gjennom det lenge før man har blitt tatt for å kjøre for fort. Fordi mange av oss, faktisk ikke har lappen på moped. Det holdt å være over 16 år, så kunne vi kjøre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest K Skrevet 10. november 2007 #45 Del Skrevet 10. november 2007 Ja - mye koseligere å sitte på internett når man har gjester enn å ta en kjapp tlf. og bli ferdig med det ... Vertinnen og gjestene (tre i tallet) er like ivrige alle sammen. Vi sjekker, svarer og så går vi og pimper litt mer vin igjen... Synes noen godt kan ringe nå, blir litt frustrerende i lengde dette... Mvh de fire musketerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 10. november 2007 #46 Del Skrevet 10. november 2007 Vertinnen og gjestene (tre i tallet) er like ivrige alle sammen. Vi sjekker, svarer og så går vi og pimper litt mer vin igjen... Synes noen godt kan ringe nå, blir litt frustrerende i lengde dette... Mvh de fire musketerer Vi har ringt, men vi gidder ikke svare dere. Ring SJØL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frey Skrevet 10. november 2007 #47 Del Skrevet 10. november 2007 Hvorfor ringe når dere har fått svaret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. november 2007 #48 Del Skrevet 10. november 2007 Hvorfor ringe når dere har fått svaret? Det lurer jeg og litt på..... Det var JEG som ga dem svaret svart på hvitt, så jeg blir faktisk litt fornærmet.... :gråte: Men det er vel en gjeng med brisne damer som sitter og jatter, og endelig har fri fra bleiene og den øldrikkende, fotballkikkende mannen, så hva kan man forvente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokormen Skrevet 10. november 2007 #49 Del Skrevet 10. november 2007 Det lurer jeg og litt på..... Det var JEG som ga dem svaret svart på hvitt, så jeg blir faktisk litt fornærmet.... :gråte: Men det er vel en gjeng med brisne damer som sitter og jatter, og endelig har fri fra bleiene og den øldrikkende, fotballkikkende mannen, så hva kan man forvente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wind-up bird Skrevet 10. november 2007 #50 Del Skrevet 10. november 2007 Fordi mange av oss, faktisk ikke har lappen på moped. Det holdt å være over 16 år, så kunne vi kjøre Men sånn er det jo ikke lengre.. http://www.seher.no/cm/SeHer/Kjendisnytt/Norske/1.678087 (hvem skulle tro jeg kom til å linke til se og hør ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 10. november 2007 #51 Del Skrevet 10. november 2007 Har da aldri sagt at det er synd på vedkommende! Vi sitter nå her med ett stykk samboer og de har et barn som bla skal til og fra barnehagen, vi spør altså fordi dette innvirker på andre liv også!!! Ja og? Burde han ikke tenkt på det før? Synes synd i samboeren ja, men noe grining for at han må ta bussen for å levere ungen sin får jeg ikke til dessverre. Bare tanken på at han kan kjøre med et lite barn i bilen i den farten ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugla Skrevet 10. november 2007 #52 Del Skrevet 10. november 2007 Politistasjonen er åpen nå, så hadde vi villet kunne vi ringt dit, men det vil vi ikke. Og.. Man ringer ikke politistasjonen for sånne spørsmål på denne tiden av døgnet... "Den det gjelder" må nok ringe selv, men da i "vanlig" åpningstid.. ("utenforstående" får nok ikke svar på spørsmålet) Mister man lappen for mer enn 6 måneder må man kjøre opp på nytt. Det stemmer nok bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 11. november 2007 #53 Del Skrevet 11. november 2007 Ja og? Burde han ikke tenkt på det før? Synes synd i samboeren ja, men noe grining for at han må ta bussen for å levere ungen sin får jeg ikke til dessverre. Bare tanken på at han kan kjøre med et lite barn i bilen i den farten ... Hvor i all verden står det at barnet var i bilen??? Og.. Man ringer ikke politistasjonen for sånne spørsmål på denne tiden av døgnet... "Den det gjelder" må nok ringe selv, men da i "vanlig" åpningstid.. ("utenforstående" får nok ikke svar på spørsmålet) Det stemmer nok bra... Joda, man ringer om det meste og man får svar på det man vil. Det er ikke noe problem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ESAB Skrevet 11. november 2007 #54 Del Skrevet 11. november 2007 Skrev han under på at han godtok at politiet tok beslag i førerkortet? Nokså vesentlig for saken videre. Viss han så gjorde, har politiet all verdens tid før han må i retten og få en dom. Viss han derimot ikke gjorde det, så har politiet 3uker på seg til å få han inn i rettsystemet, men da må han innen 3uker ha fått beskjed om når han skal i retten, viss ikke kan han hente lappen etter 3uker, for politiet har ikke lov å beslaglegge førerkort lenger enn 3uker uten en dom. Derfor skriv aldri under på beslagleggelse av førerkort viss du skulle kommet borti noe sånn. Men denne karen må i retten, forhørsretten, der vil han få en bot, hvor mye den er på kommer ann på inntekt. 50% av brutto mnd lønn er ikke usansynlig. Og nei, han kan ikke kjøre MC etter tap av retten til å kjøre motorkjøretøy, da MC også har motor vett du! Jeg antar han får i bestefall- 10mnd førerkort beslag-5000kr bot. I værste fall: 15mnd førerkort beslag-21dager i fengsel. 10000kr i bot. Å spikre paller er noe alle lærer seg på 2min, så det blir ingen problem for han...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 11. november 2007 #55 Del Skrevet 11. november 2007 En mann som ikke er nevenyttig? eh.... da risikerer han å måtte gjøre tjeneste som "kvinne" blant medfangene.... Haha. Skal se at ordtaket "nød lærer naken kvinne å spinne" fortsatt har sin gyldighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 11. november 2007 #56 Del Skrevet 11. november 2007 Hvor i all verden står det at barnet var i bilen??? Du mener at han aldri kjører for fort når han har barn i bilen? Hvor står det? Folk som har en tendens til å tråkke så hardt på pedalen har en tendens til å kjøre for fort ellers også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 11. november 2007 #57 Del Skrevet 11. november 2007 Du mener at han aldri kjører for fort når han har barn i bilen? Hvor står det? Folk som har en tendens til å tråkke så hardt på pedalen har en tendens til å kjøre for fort ellers også. Er forskjell på å kjøre i 65 i 60-sone med et barn i bilen og 135 i 80-sone uten et barn i bilen. INGEN har ALLTID holdt grensene, det HENDER man kjører litt over uten at en er en råkjører av den grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 11. november 2007 #58 Del Skrevet 11. november 2007 INGEN har ALLTID holdt grensene, det HENDER man kjører litt over uten at en er en råkjører av den grunn. 135 i 80-sone er vel mer enn bare litt? Det er råkjøring i mine øyne, iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 11. november 2007 #59 Del Skrevet 11. november 2007 Er forskjell på å kjøre i 65 i 60-sone med et barn i bilen og 135 i 80-sone uten et barn i bilen. INGEN har ALLTID holdt grensene, det HENDER man kjører litt over uten at en er en råkjører av den grunn. Hva med 60 i 50-sonen? Er det "greit" også? Hvor setter du egentlig grensen? Hvordan vet du at denne mannen ikke kjører flat pedal med barn i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 11. november 2007 #60 Del Skrevet 11. november 2007 135 i 80-sone er vel mer enn bare litt? Det er råkjøring i mine øyne, iallefall. Kvikt å sitere HALVE innlegget mitt. Jeg sa: Er forskjell på å kjøre i 65 i 60-sone med et barn i bilen og 135 i 80-sone uten et barn i bilen. INGEN har ALLTID holdt grensene, det HENDER man kjører litt over uten at en er en råkjører av den grunn. Følgelig; det er ikke SÅ ille å kjøre et par km over som et er å kjøre 50 km over! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå