Gå til innhold

medisin i håndbagasje


Knøttet

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfart hvordan det fungerer å gå med reseptpliktige tabletter gjennom sikkerhetskontrollen?

Jeg har noen kvalmestillende tabletter (afipran) som jeg ikke har resepten på siden jeg bare fikk de utskrevet én gang. Siden det er tabletter må jeg vel ikke ha de i en gjennomsiktig pose, eller hva? Må jeg ha resept på de? Får jeg gå gjennom med de? Kan det hende jeg blir nødt til å smake på de for å overbevise sikkerhetsvaktene om at de ikke er farlige? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde med meg en pakke med kvalmestillende (stemetil) sist jeg var ute og reiste (august), og det var ikke noe problem.. De lå i esken da, med navn og alt..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er tabletter og ikke flytende trenger du ikke å ha dem i den blanke posen. Sikkerhetssjekken bryr seg ikke om annet enn flytenden eller farlige, skarpe gjenstander og sånn.

Men ha dem i orginalboksen hvor etiketten med navnet står på. For hvis en toller finner ut at han har lyst til å ta en stikkprøve av din bagasje er det få som er mer mistenkelig enn noen tabletter uten navn og merking. Da kan jo ikke tolleren vite om det er tabletter du har fått utskrevet til deg eller noe huffens du prøver å smugle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble stoppet en gang og spurt vedr. medisin - i pulverform, det gikk bra da jeg forklarte hva jeg brukte det til. -

Etter det, har jeg alltid dobbelt sett, et i håndbagasjen og et i kofferten, i tilfelle noe forsvinner. Bakvendt, men hva gjør man ikke for sikkerhetens skyld. :roll:

Det burde gå bra med tablettene dine, men vær forberedt på spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...