Gjest Gjest_Gjesten_* Skrevet 9. november 2007 #1 Skrevet 9. november 2007 For ca en halvtime siden så hoppet hjertet mitt over noe sinnsykt og jeg ble litt "paff" og kaldsvetter/kaldsvettet litt. Hva kan det komme av?
Gjest tullfrid Skrevet 9. november 2007 #2 Skrevet 9. november 2007 Jeg skal ikke påstå at du er frisk, for det vet jeg jo ikke, men det er iallefall vanlig at hjertet "hopper over et slag". Se denne linken http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=331440, et lite utdrag kommer her: "Noen opplever hyppigere ekstraslag på hjertet. Dvs. at hjertet slår normalt en stund. Så tar det seg en bitteliten pause før det kommer et nytt slag som oppleves kraftigere enn normalt fordi hjertet er mer fylt med blod. Så kommer et vanlig hjerteslag tett på dette ”ekstraslaget” og opplevelsen blir at hjertet hopper over et slag som det så tar igjen. Dette er et normalt fenomen, noen har det ofte, andre sjelden. I stressperioder kan man oppleve at hyppigheten øker." Det jeg ihvertfall har opplevd selv, er at hvis man først begynner å legge merke til det, så øker hyppigheten VELDIG.... og da kan man jo fort bli litt engstelig, og så øker jo hyppigheten desto mer pga. det... Ond sirkel, med andre ord! Hvis du klarer å slå deg til ro med at det er normalt, vil du antakelig ikke merke det så godt heller....
roxanne Skrevet 11. november 2007 #3 Skrevet 11. november 2007 Hadde du drukket mye kaffe før det skjedde? Enkelte kan få slike ekstrasystoler når en drikker mye kaffe. Det er som regel ufarlig, men blir du plaget så bør du jo få sjekket det opp. Et EKG vil som regel være normalt, men hvis man går med en 24 timers registring så kan kan en se hvor ofte disse ekstrasystolene eventuelt kommer. Som regel så begynner en ikke å kaldsvette når det skjer, men det er litt ubehagelig.
Tabris Skrevet 11. november 2007 #4 Skrevet 11. november 2007 Jeg opplevde dette for første gang for noen uker siden. Forferdelig ekkelt. Jeg ble nervøs siden jeg har hjertefeil fra før av og kontaktet legevakten og fastlegen dagen etter. Begge beroliget meg med at det er helt vanlig, og det er kun hvis det skjer veldig ofte eller at man får svært høy puls etterpå at de vil sjekke det nærmere.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå