Gå til innhold

Oppsigelsesdato når?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Oppsigelsen gjelder fra den første i måneden etter at du har sagt opp, med andre ord så gjelder den fra 1.desember om du sier opp i løpet av november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da blir det oppsigelse i slutten av en måned, slik at den er gjeldende fra den første i påfølgende måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver

Noen steder gjelder den fra dagens dato. Jeg var fast ansatt i en kommune, og da gjaldt det fra den datoen jeg sa opp, selv om det var midt i en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen steder gjelder den fra dagens dato. Jeg var fast ansatt i en kommune, og da gjaldt det fra den datoen jeg sa opp, selv om det var midt i en måned.

TS her, spørsmålet gjelder faktisk fast ansettelse kommune...er det noen som vet hva svaret er da, i og med at det kom to ulike svar her?

:)

Og...dersom man sier opp slik at juni og juli blir de to siste av de tre oppsigelsesmånedene, har det noe å si at det er 5 ukers sommerferie i den perioden man sier opp? Ferietiden må da også gjelde som "oppsigelsestid"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
TS her, spørsmålet gjelder faktisk fast ansettelse kommune...er det noen som vet hva svaret er da, i og med at det kom to ulike svar her?

:)

Og...dersom man sier opp slik at juni og juli blir de to siste av de tre oppsigelsesmånedene, har det noe å si at det er 5 ukers sommerferie i den perioden man sier opp? Ferietiden må da også gjelde som "oppsigelsestid"?

Kan fint lite om lover ved ferie... Men vil tro at du kan ha oppsigelsestid da... Blir jo rart dersom oppsigelsestiden skulle forlenges fordi det tilfeldigvis er ferie da... Dersom det er skoleferien du mener da... Kan man ikke jobbe, så kan man ikke jobbe liksom...

Vet heller ikke om dette med oppsigelsestid gjelder i alle kommuner eller bare i den jeg jobbet i, dessverre... Jeg sa opp nå i høst i hvertfall, hvis det hjelper litt... ;) Det skjedde nylig, er ikke et kjempegammelt arbeidsforhold jeg trekker frem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan fint lite om lover ved ferie... Men vil tro at du kan ha oppsigelsestid da... Blir jo rart dersom oppsigelsestiden skulle forlenges fordi det tilfeldigvis er ferie da... Dersom det er skoleferien du mener da... Kan man ikke jobbe, så kan man ikke jobbe liksom...

Vet heller ikke om dette med oppsigelsestid gjelder i alle kommuner eller bare i den jeg jobbet i, dessverre... Jeg sa opp nå i høst i hvertfall, hvis det hjelper litt... ;) Det skjedde nylig, er ikke et kjempegammelt arbeidsforhold jeg trekker frem...

Tenkte mer på generell ferietid bare...juni og juli er vel typisk ferie enten det er skoleferie eller andre som ikke jobber i skolen sin ferie?

Da gjelder sikkert den regelen du sier ennå, i og med at det var nylig. Du hadde skaffet deg ny jobb før du sa opp da? Eller måtte du vente litt på ny jobb? Selv sier jeg opp uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver
Tenkte mer på generell ferietid bare...juni og juli er vel typisk ferie enten det er skoleferie eller andre som ikke jobber i skolen sin ferie?

Da gjelder sikkert den regelen du sier ennå, i og med at det var nylig. Du hadde skaffet deg ny jobb før du sa opp da? Eller måtte du vente litt på ny jobb? Selv sier jeg opp uansett...

Jeg sa opp nærmest på dagen og hadde i utgangspunktet ingen ny jobb. Var på jobbintervju kort tid etter at jeg elverte oppsigelsen, og fikk den jobben en uke senere. Fikk også forkortet oppsigelsestiden min, etter en avtale mellom gammel og ny arbeidsgiver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Dersom ikke annet står i arbeidsavtalen gjelder det fra første i måneden etter oppsigelsen finner sted. Men man kan selvfølgelig bli fritatt å jobbe i oppsigelsestiden. Vær klar over at du får også lønn i oppsigelsestiden dersom ikke avskjed på oppsigelsesdagen godtas av begge parter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa opp nærmest på dagen og hadde i utgangspunktet ingen ny jobb. Var på jobbintervju kort tid etter at jeg elverte oppsigelsen, og fikk den jobben en uke senere. Fikk også forkortet oppsigelsestiden min, etter en avtale mellom gammel og ny arbeidsgiver.

Tøft. Du sa opp uten å vite om du hadde noe nytt å gå til. Så flott at du faktisk fikk ny jobb. Når man gjør slikt er det vel et tegn på at man vil videre og ikke helt trives i jobben! :) Noen ganger er nok nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...