Gå til innhold

Tannlegestudiet


Gjest Gjest_lizzy_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_lizzy_*

Noen her som har studert til tannlege? Oslo, Bergen? Tror tannlegestudiet i Tromsø er ganske nytt ennå. Har veldig lyst til å søke dette istedenfor medisin. Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk ut fra odontologi i Oslo i 2006, og kan absolutt anbefale studiet :)

Det er små kull, og svært sosialt, samtidig som du får en kjempegod utdanning og svært mange jobbmuligheter.

Om det er noe spesielt du lurer på, kan du jo sende meg en PM.

Og ja, Tromsø ble startet opp for... 3-4 år siden mener jeg. Er ganske store forskjeller på Oslo/Bergen og Tromsø, da Tromsø hovedsakelig er basert på at studentene skal være rundt på offentlige klinikker istedet for på skoleklinikken, så vidt jeg vet.

Du kan lese mer om studiet i Oslo på denne siden, og ta en titt på Odontologforeningens sider om du vil vite mer om det sosiale, i Oslo dette og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_lizzy_*
Jeg gikk ut fra odontologi i Oslo i 2006, og kan absolutt anbefale studiet :)

Det er små kull, og svært sosialt, samtidig som du får en kjempegod utdanning og svært mange jobbmuligheter.

Om det er noe spesielt du lurer på, kan du jo sende meg en PM.

Og ja, Tromsø ble startet opp for... 3-4 år siden mener jeg. Er ganske store forskjeller på Oslo/Bergen og Tromsø, da Tromsø hovedsakelig er basert på at studentene skal være rundt på offentlige klinikker istedet for på skoleklinikken, så vidt jeg vet.

Du kan lese mer om studiet i Oslo på denne siden, og ta en titt på Odontologforeningens sider om du vil vite mer om det sosiale, i Oslo dette og :)

Takk for svar :)

Det er de små kullene og jobbmulighetene som frister ja :)

Lurer faktisk litt på Tromsø. Har hørt at de har en helt ny studentklinikk i forhold til litt eldre forhold i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Det er de små kullene og jobbmulighetene som frister ja :)

Lurer faktisk litt på Tromsø. Har hørt at de har en helt ny studentklinikk i forhold til litt eldre forhold i Bergen.

Tromsø er helt nytt ja, både på godt og vondt... :)

Oslo har forøvrig helt nytt utstyr i år, og er vel den klinikken som er mest "moderne" med tanke på digital røntgen, bruk av elektronisk journal osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...