Gå til innhold

NKS


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Vurderer å melde meg på et studie på Nks (15 studiepoeng). De fra Nks sa at det blir ca 4000-5000 kr jeg må betale i avdrag til dem HVER måned. De sa også at det ville jeg få støtte til fra Lånekassen.

Deretter ringte jeg Lånekassen bare for sikkerhetsskyld, og de sa at 15 studiepoeng tilsvarer 50% støtte, som da er 3200 kr i måneden. Da får jeg jo ikke dekt regningen til Nks?

Er Nks noe lureri, eller er det noe her som jeg har missforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg har tatt flere kurs hos NKS,deriblandt fagene jeg trengte for å få studiekompetanse.Da fikk jeg støtte fra Lånekassen.Men jeg tok så mange fag at det ble regnet som fulltids-studium,og såvidt jeg husker dekket det avdragene fra NKS.(Dette er noen år siden). Grunnen til at støtten fra Lånekassen ikke dekker avdragene fra NKS er nok bare pga.at Lånekassen forholder seg til antall fag (om det tilsvarer deltid eller fulltids studium),mens NKS selv bestemmer hva hvert kurs/studium skal koste.Det burde vært mer samkjørt.Jeg ville tatt kontakt med dem igjen.NKS er en ihvertfall seriøs skole, ikke noe lureri.Har bare gode erfaringer.Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...