Gjest Gjest_Ada_* Skrevet 8. november 2007 #1 Skrevet 8. november 2007 Hei. Er det noen her som har bra peiling på hvilken "vitaminpakke" er bra for en godt voksen kvinne? Nå tar jeg følgende hver dag: -1 ss tran -1 multivitamin/mineraltablett uten a og d -1 tbl som inneholder Kalsium 44 mg Magnesium 26 mg Krom 50 mikrog C-vitamin 60 mg P-vitamin 7 mg Biotin 30 mikrog Er det noe som mangler, eller for mye av noe? Håper virkelig at noen kan svare, for jeg syns det er vanskelig å finne ut av dette selv. Prøver ellers å spise sunt og variert.
mamut75 Skrevet 8. november 2007 #2 Skrevet 8. november 2007 Jern ? Hvis det ikke er i den multivitamin tabletten din .
sweetdana Skrevet 8. november 2007 #3 Skrevet 8. november 2007 For meg virker det nå egentlig som du får i deg det meste. Såfremt du har et normalt og variert kosthold, som inneholder balanserte mengder frukt/grønt, proteiner, karbohydrater og fett skal det ikke være nødvendig å ta så mye vitamintilskudd. Eneste kan være tilskudd av vitamin D, siden vi ikke akkurat er overøst med sollys i vinterhalvåret. Vitamin D finnes i tran, så i følge meg skal det holde. Sikkert mange som vil være uenig med meg. Jern kan jo være greit hvis du har rikelig menstruasjon. Mange av vitaminene i kroppen taes opp via en mekanisme som varierer alt etter hva man trenger. Dersom inntaket er større enn behovet, vil resten skilles ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå