Gå til innhold

Pus har øremidd

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Var hos dyrlegen for noen dager siden med Storepus pga at han hadde øremidd. Dyrlegen rensa ørene og ga han noen øredråper. Han fikk veldig vondt i det ene øret rett etter dråpene, dyrlegen sa det var fordi væsken hadde rent ned i mellomøret(?) eller noe sånt??? Han fikk iallefall en smertestillende sprøyte før vi reiste hjem.

Nå er vi hjemme, og han skal ha øredråper morgen og kveld i 10 dager. Er 3.dagen i dag, og jeg syns det er helt grusomt å gi han de dråpene, spesielt på høyre øre. Han som alltid har vært verdens tryggeste og mest avslappa katt har begynt å bli redd for meg pga dette. Hva skal jeg egentlig gjøre? Han må jo få behandlinga si. Må nesten ringe dyrlegen hvis dette fortsetter. Trodde ikke øredråper skulle gjøre vondt? Hvis det er andre her som har behandlet dyret sitt for øremidd, hvordan reagerte det på øredråpene? Blir bekymra her... Stakkar pusen :tristbla:

Endret av Monii
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Merkelig at pusen ikke fikk sprøytet inn i kroppen et middel som fjerner midden for godt!

Det fikk mine katter og ingen av dem har fått dette tilbake!

Spør dem om katten din kan få det istedenfor :) mye enklere, mindre smertefullt og veldig effektivt!

Skrevet (endret)

Den trenger ikke øredråper. Den kan få et par dråper i nakken og da er midden død på 24 timer. Middelet heter Stronghold, foreslå det for dyrlegen din du :-) Jeg behandlet en kattunge jeg fant for en måned siden for øremidd. Dessuten tar de dråpene både lus, lopper og innvollsorm i tillegg. Kult det da! :-)

Endret av NovaFlare
Skrevet (endret)

Takk for svar:) Skal kontakte dyrlegen i morgen. Nå har det med øredråpene skjært seg uansett. Er nesten et døgn siden sist han var inne så jeg fikk gitt øredråper. Tror han holder seg unna pga de ekle dråpene. Kan ikke holde ham innendørs heller. Gjorde det natta før dyrlegebesøket, men da var han så høylydt misfornøyd at jeg fikk klager fra naboen. Jammen kraftig stemme på den katta :sjenert:

Endret av Monii
Skrevet
Merkelig at pusen ikke fikk sprøytet inn i kroppen et middel som fjerner midden for godt!

Det fikk mine katter og ingen av dem har fått dette tilbake!

Spør dem om katten din kan få det istedenfor :) mye enklere, mindre smertefullt og veldig effektivt!

Du tenker på Ivomec!

Som oftest, så gir dyrlegen kjærledyret ditt en sprøyte (f.eks Ivomec injekson 0,2 - 0,4 mg/kg) Dette gjentas en til to ganger med ca 10 - 14 dagers mellomrom.

Superdupert middel som fjerner midd forever :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...