Gå til innhold

Hva er dine positive/negative sider (jobbintervju)


Dorri

Anbefalte innlegg

Huff, jeg hater dette spørsmålet.

Hva er DINE positive og negative sider?

Er rett og slett veldig nysgjerrig hva folk svarer på dette spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest Julie

Svaret skal visst ikke være klisjefylt, løgn eller overskryt hinsides virkeligheten. Det skal være ærlig men ikke for ærlig, og det kan være tvetydig i form av at det kan tolkes som både positivt og negativt, men ikke på en overdrevet måte som gjør at arbeidsgiver gjennomskuer at du har lest deg til "korrekte" svar. Samtidig skal svaret appellere til bedriften og intervjupersonene...med andre ord ikke veldig lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På svake sider kan du prøve å komme på situasjoner i tidligere jobber som kanskje har fått frem en svak side ved deg (ikke noe alt for alvorlig da). Jeg bruker det at jeg kanskje er litt for vàr for kritikk som kan tas veldig personlig, at jeg enkelte ganger kan opfattes som litt for uformell mot sjefer etc. og at jeg kanskje har litt for lang lunte. Legger selvfølgelig til at siden jeg er klar over dette jobber jeg også med det. Tror ikke noen går på standarssvarene som ligger på nett lenger, og at man har en viss grad av selvinnsikt sees som regel på som positivt.

Positive sider burde jo være enklere, hva er du ekstra flink til/hva er ekstra bra med deg (lærer raskt, punktlig, interessert i mye, efektiv, alltid blid og hyggelig etc.)? Spør gjerne mamma'n din eller bestevenn, de sier kanskje ting du ikke har tenkt over. Og pugg pugg pugg, det er ofte at alle nøye uttenkte svar forsvinner når spørsmålet endelig kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gode er f.eks. at jeg er nøyaktig og effektiv, mine dårlige at jeg er utålmodig og har kort lunte hvis folk er treige/dumme (ville nok valgt å formulere det på en annen måte, ellers høres det jo ut som jeg kan begynne å skrike til folk på jobb eller noe...)

Andre egenskaper vil komme an på type jobb jeg søker, ikke alt som er like relevant i alle stillinger. Jeg er dritgod til å sette sprøyter og ta blodprøver uten at det gjør vondt, men det er irrelevant hvis jeg søker jobb som journalist...

Litt utålmodig er nok det jeg ville valgt som dårlig side, og så lagt til at jeg jobber med det, er bevisst det, bla bla bla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...