Gå til innhold

Hva er dine positive/negative sider (jobbintervju)


Dorri

Anbefalte innlegg

Huff, jeg hater dette spørsmålet.

Hva er DINE positive og negative sider?

Er rett og slett veldig nysgjerrig hva folk svarer på dette spørsmålet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest Julie

Svaret skal visst ikke være klisjefylt, løgn eller overskryt hinsides virkeligheten. Det skal være ærlig men ikke for ærlig, og det kan være tvetydig i form av at det kan tolkes som både positivt og negativt, men ikke på en overdrevet måte som gjør at arbeidsgiver gjennomskuer at du har lest deg til "korrekte" svar. Samtidig skal svaret appellere til bedriften og intervjupersonene...med andre ord ikke veldig lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På svake sider kan du prøve å komme på situasjoner i tidligere jobber som kanskje har fått frem en svak side ved deg (ikke noe alt for alvorlig da). Jeg bruker det at jeg kanskje er litt for vàr for kritikk som kan tas veldig personlig, at jeg enkelte ganger kan opfattes som litt for uformell mot sjefer etc. og at jeg kanskje har litt for lang lunte. Legger selvfølgelig til at siden jeg er klar over dette jobber jeg også med det. Tror ikke noen går på standarssvarene som ligger på nett lenger, og at man har en viss grad av selvinnsikt sees som regel på som positivt.

Positive sider burde jo være enklere, hva er du ekstra flink til/hva er ekstra bra med deg (lærer raskt, punktlig, interessert i mye, efektiv, alltid blid og hyggelig etc.)? Spør gjerne mamma'n din eller bestevenn, de sier kanskje ting du ikke har tenkt over. Og pugg pugg pugg, det er ofte at alle nøye uttenkte svar forsvinner når spørsmålet endelig kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider