Gå til innhold

Nok et jobbintervju..


Ambivalent

Anbefalte innlegg

Var på nok et jobbintervju i dag, og aldri har jeg vel hatt så dårlig magefølelse etter et intervju som nå... Når jeg er nervøs stokker ordene seg så jeg fremstår som den idioten, og jeg ser det jo på den andre personen at han eller hun tenker sitt...

Jeg kommer alltid videre til intervju når jeg sender en søknad på en jobb, men det går alltid skeis under intervjuet fordi jeg sliter med å selge meg selv, samt at jeg prater ALTFOR lite. Og jeg vet det. Det er så irriterende, jeg er ekstremt flink til å prate for meg skriftlig, jeg er flink til det jeg driver med, og det er så surt å ikke få en jobb fordi jeg har sosial angst. Folk ser jo ikke forskjell på personligheten og sykdommen min. Når jeg er trygg i en situasjon kommer jo den egentlige personligheten min fram, men der vet jo ikke arbeidsgiveren.

Jeg skammer meg over meg selv. Men jeg trenger jo en jobb jeg også. :(

Noen andre med samme problem?

Endret av Ambivalent
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Britt Banditt

Jeg har det litt på samme måte. Jeg blir skikkelig nervøs under intervjuer, og virker utrolig sjenert, selv om jeg egentlig ikke er det. Sier generelt lite, og føler selv at jeg sier merkelige ting når jeg sier noe. Min tidligere arbeidsgiver innrømte at h*n nesten ikke ga meg jobben fordi jeg var så nervøs, og h*n var usikker på om jeg var sånn alltid, eller om jeg bare var sånn i intervjusituasjoner.

Er også sånn på muntlig eksamen..

Endret av Britt Banditt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest Julie

Mine siste jobbintervju har også gått i vasken. Flotte jobber, gode søknader - og det sviktet i intervjusituasjonen.

Mitt problem er muligens motsatt av dere to over her sitt...jeg tror jeg rett og slett var for selvsikker og bråkjekk. Jeg gikk ikke videre...men bevares: jeg har ødelagt et intervju ved å være for nervøs og usikker også. Kanskje den gylne middelvei trer inn neste gang.

Jeg er i jobb...det er mulig at man da blir mer bedagelig og avslappet og ikke så "desperat" og på offensiven som en som er arbeidssøkende. Tror ikke det er bra å være for laid back i en slik situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Var på nok et jobbintervju i dag, og aldri har jeg vel hatt så dårlig magefølelse etter et intervju som nå... Når jeg er nervøs stokker ordene seg så jeg fremstår som den idioten, og jeg ser det jo på den andre personen at han eller hun tenker sitt...

Jeg kommer alltid videre til intervju når jeg sender en søknad på en jobb, men det går alltid skeis under intervjuet fordi jeg sliter med å selge meg selv, samt at jeg prater ALTFOR lite. Og jeg vet det. Det er så irriterende, jeg er ekstremt flink til å prate for meg skriftlig, jeg er flink til det jeg driver med, og det er så surt å ikke få en jobb fordi jeg har sosial angst. Folk ser jo ikke forskjell på personligheten og sykdommen min. Når jeg er trygg i en situasjon kommer jo den egentlige personligheten min fram, men der vet jo ikke arbeidsgiveren.

Jeg skammer meg over meg selv. Men jeg trenger jo en jobb jeg også. :(

Noen andre med samme problem?

Sier du fra om dette på intervjuet?

Altså: ikke at du har sosial angst men at du ikke trives helt i nye situasjoner men gjør det bedre i kjente omgivelser?

Har du en venninne som du kan trene med? Jeg har vært på flere intervjuer (enn noen gang) det siste året og jeg HATER hele intervjusituasjonen. Men jeg har måttet lære meg avslapningsteknikker og øve meg på "selvskryt" for å få det til.

Jeg var så heldig å være på et intervju i fjor høst der jeg fikk skikkelig tilbakemelding på hvordan jeg virket med forbedringspotensiale og det hele. Dette var et vikarbyrå. Kunne du gjort noe slikt, rett og slett gått til dem (altså et vikarbyrå) og spurt dem etterpå hva de synes?

Du sier at du ser hva de andre tenker. Det tror jeg ikke noe på. Jeg tror du ser hva du selv tror du ville tenkt hvis du selv hadde sett deg fra deres stol. Dermed trykker du deg selv ned og gjør deg selv mer nervøs.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest Julie
Var på nok et jobbintervju i dag, og aldri har jeg vel hatt så dårlig magefølelse etter et intervju som nå... Når jeg er nervøs stokker ordene seg så jeg fremstår som den idioten, og jeg ser det jo på den andre personen at han eller hun tenker sitt...

Da fikk du deg jo en jobb! Det var da positivt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...