Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 22 uker på vei nå. Hvor mange måneder blir det?

Når jeg regner uker så regner jeg hvor langt jeg er på vei, altså jeg er 22 uker (og fosteret er 20 uker). Når man regner mnd regner man hvor langt fosteret er på vei, eller mor? Og blir det da 9 1/2 mnd fosteret skal være i magen? Tilsvarer det mors 40 uker?

Æh, vanskelig det der.. Ingen andre enn gravide og leger som interesserer seg for uker, det skjønner jeg godt, men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har holdt meg til uker hele veien, men denne oversikten er jo høvelig grei... (hentet fra snartmamma.com)

1.trimester

1. svangerskapsmåned: uke 1 - 4

2. svangerskapsmåned: uke 5 – 9

3. svangerskapsmåned: uke 10 - 13

2.trimester

4. svangerskapsmåned: uke 14 – 18

5. svangerskapsmåned: uke 19 - 22

6. svangerskapsmåned: uke 23 - 27

3.trimester

7. svangerskapsmåned: uke 28 - 32

8. svangerskapsmåned: uke 33 – 36

9. svangerskapsmåned: uke 37 - 40

Skrevet

Eller så kan man gi litt beng i det og regne ca-uker og ca-måneder. Jeg har aldri giddet å sette meg ordentlig inn i det, så når noen spør hvor mange måneder jeg er på vei, sier jeg at babyen kommer i midten av januar. Det har ingen noen problemer med å forstå, selv ikke-gravide :ler:

Skrevet

Takk for svar!

Jeg synes det er veldig spennende å se utviklingen, når skjer det og hvor stor den er... så jeg har full kontroll på ukene hehe.

Men da er jeg over i 6.mnd om en uke... Det jeg lurte på :)

Gjest Chrizzy
Skrevet
Takk for svar!

Jeg synes det er veldig spennende å se utviklingen, når skjer det og hvor stor den er... så jeg har full kontroll på ukene hehe.

Men da er jeg over i 6.mnd om en uke... Det jeg lurte på :)

Egentlig så er du ikke over 6. mnd da (om du er 22 uker som du skrev i første innlegg). Du er over 5. mnd. Når du er i uke 23 - 24 er du i din 6. mnd, da er man vel fullgåtte 6. mnd når man er 27 uker ca. Om jeg ikke har tatt helt feil...

Skrevet
Egentlig så er du ikke over 6. mnd da (om du er 22 uker som du skrev i første innlegg). Du er over 5. mnd. Når du er i uke 23 - 24 er du i din 6. mnd, da er man vel fullgåtte 6. mnd når man er 27 uker ca. Om jeg ikke har tatt helt feil...

Ja, jeg blir vel over i "min 6. mnd" om en uke da. Samtidig som jeg blir 5 mnd på vei.

Gikk litt kjapt her, plutselig trodde jeg at jeg var 6 mnd på vei, rart man blir forvirret...

Skrevet

Når du har gått fem måneder er du fem måneder på vei, men i din sjette måned... Akkurat som når du er 22 uker på vei, så er du i din 23 uke... Ikke lett dette her :)

Gjest Chrizzy
Skrevet
Ja, jeg blir vel over i "min 6. mnd" om en uke da. Samtidig som jeg blir 5 mnd på vei.

Gikk litt kjapt her, plutselig trodde jeg at jeg var 6 mnd på vei, rart man blir forvirret...

Ja, uff. Så leste jeg i en bok at det var 10 graviditetsmåneder, når man regner at en måned er bare 4 uker, og da meldte jeg meg ut :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...