LilleTrille91 Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Jeg vet at gjennomsnittlig kroppstemperatur er ca 37 grader, og at 38 grader og oppover regnes som feber.. men er det slik at det kan være noe galt med meg hvis jeg har en gjennomsnittlig kroppstemperatur på 23-25 grader? er det noe å engste seg for, of bør jeg kontakte lege?
Devana Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Jeg vet at gjennomsnittlig kroppstemperatur er ca 37 grader, og at 38 grader og oppover regnes som feber.. men er det slik at det kan være noe galt med meg hvis jeg har en gjennomsnittlig kroppstemperatur på 23-25 grader? er det noe å engste seg for, of bør jeg kontakte lege? 23-25?? Burde du ikke vært død for lenge siden da...?
LilleTrille91 Skrevet 6. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2007 23-25?? Burde du ikke vært død for lenge siden da...? mente 33-35..
La Luna Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Er du sikker på at du måler temperaturen riktig/at det ikke er noe feil på termometeret ditt?
Devana Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 mente 33-35.. Hehe..Burde nesten skjønt det. Jeg har en gjennomsnittlig kroppstemperatur på 35-36 normalt sett... (ikke nå om dagen da, kroppstemperaturen min har økt mye siste året mens jeg har vært syk...) 33 hørtes litt lavt ut, men hvis du alltid har vært sånn ville jeg ikke trodd det var noe galt hvis du ikke følte deg syk.
Gjest Blondie65 Skrevet 6. november 2007 #7 Skrevet 6. november 2007 mente 33-35.. Ah ... en viss forskjell ja. Nei det er vel ikke noe galt med det dersom du ikke fryser eller på annen måte føler deg uvell. Gjennomsnittskroppstemp. på 37 grader er akkurat det - og det betyr at noen ligger over og noen ligger under.
Gjest Nedfall Skrevet 6. november 2007 #8 Skrevet 6. november 2007 Her sto det endel interessant om kroppstemp.
Aurela Skrevet 7. november 2007 #9 Skrevet 7. november 2007 Jeg pleier å være 36 og oppover til 36,5, kanskje til og med 37. Har målt med mange forskjellige termometer og legger på en halv grad (måler i munnen) og får skjeldent 37,5, da må jeg nesten føle meg dårlig og febersyk..
Gjest Gjest Skrevet 7. november 2007 #10 Skrevet 7. november 2007 Jeg ligger på mellom 34 og 35, og har ikke vært i nærheten av 37 siden jeg var barn til tross for kraftige infeksjoner. Jeg vet ikke, men jeg regner med at det hos meg er fordi jeg har ME. Det kom i hvert fall samtidig med sykdommen.
Gjest Karen Skrevet 22. februar 2011 #11 Skrevet 22. februar 2011 Jeg pleier å ha en kroppstemperatur på 36-37, men i det siste har jeg vært langt nede i 34-35.. Og jeg er utrolig utmattet og sånt hele tiden, vært det i 2-3 år nå. Legene finner aldri ut hva det er, blir sent hit og dit, jeg tror jo selv det er ME.. Lurer på om temperaturen min har noe med dette å gjøre..
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2011 #12 Skrevet 22. februar 2011 Kroppstemperaturen synker og man blir utmattet om man ikke får i seg nok mat også, spiser du nok? Hvor mye spiser du i løpet av en dag? Birthe
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2011 #13 Skrevet 22. februar 2011 Jeg pleier å ha en kroppstemperatur på 36-37, men i det siste har jeg vært langt nede i 34-35.. Og jeg er utrolig utmattet og sånt hele tiden, vært det i 2-3 år nå. Legene finner aldri ut hva det er, blir sent hit og dit, jeg tror jo selv det er ME.. Lurer på om temperaturen min har noe med dette å gjøre.. Har du sjekket stoffskiftet? Lavt stoffskifte fører til lav kroppstemperatur og har andre symptomer som f. eks. utmattelse, muskel- og leddsmerter osv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå