Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Har en datter på 16 år som bestandig er så sliten.

Har sjekket jern og blodprosent men det er helt normalt

Lurer på stoffskifte...Noen som kan noe om dette. Hun svimler ofte når hun reiser seg, det blir helt svart for henne, legen sier at dette ikke er unormalt for ungdommer.

Hun skjelver ofte på hendene.

Hun har god appetitt som oftest, men er 172 høy og veier 50 kg.(dvs veldig sank)

hun legger seg rundt 22 og er oppe rundt 630.

Hun går på videregående skole og er med i kor en dag i uken, men ellers sitter hun ofte her med oss og ikke orker å finne på ting.

Hun har mange venner og trives godt på skolen, tror ikke hun sliter psykisk.

(Hun sitter ikke alltid hjemme altså, men veldig ofte hører jeg hun sier at hun er sliten og det bekymrer meg, fordi ungdommen bør jo være ute og egentlig ikke glede seg til å få sove...)

Noen som har noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjelvinger på hendene og matlyst, men at man ikke går opp i vekt kan være symptomer på for høyt stoffskifte.

Nå er dette veldig enkelt å sjekke da. Det er bare å ta en blodprøve hos legen og så får du svar etter en ukes tid.

Skrevet (endret)
Hei

Har en datter på 16 år som bestandig er så sliten.

Har sjekket jern og blodprosent men det er helt normalt

Lurer på stoffskifte...Noen som kan noe om dette. Hun svimler ofte når hun reiser seg, det blir helt svart for henne, legen sier at dette ikke er unormalt for ungdommer.

Hun skjelver ofte på hendene.

Hun har god appetitt som oftest, men er 172 høy og veier 50 kg.(dvs veldig sank)

hun legger seg rundt 22 og er oppe rundt 630.

Hun går på videregående skole og er med i kor en dag i uken, men ellers sitter hun ofte her med oss og ikke orker å finne på ting.

Hun har mange venner og trives godt på skolen, tror ikke hun sliter psykisk.

(Hun sitter ikke alltid hjemme altså, men veldig ofte hører jeg hun sier at hun er sliten og det bekymrer meg, fordi ungdommen bør jo være ute og egentlig ikke glede seg til å få sove...)

Noen som har noen ideer?

Det høres ganske ut som meg faktisk, bare litt eldre, men som seksten var det ikke så alt for skjeldent at alt ble svart og jeg svimte av, skjelving og tretthet. Er og var ganske tynn og spiste godt.. Alle er forskjellige, men videregående kan (for meg i perioder) ta på en.. Jeg står tidlig opp, drar på skole, kommer hjem, middag, lekser/jobb/venner/kor, sitter kanskje litt for lenge opp å ser på tv, og da er hele uka og søvnrytmen ødelagt...

I går gikk jeg og la meg 23.00 og det føltes som om jeg skulle sovne i historietimen (kan ha noe med at det ikke er sååå interessant).

Det jeg prøver å komme frem til er at dette kanskje bare er vanlig. Har en bror som trenger mye mer enn gjennomsnittlig antall timer søvn for å ikke bli sliten. Alle er forskjelige..

Ps: jeg ble også sjekket at leger for jernmangel og diverse siden jeg svimte av en del, men ingenting ble oppdaget..

Endret av jente89
Gjest nextlife
Skrevet

Mange ungdommer er slappe og slitne i perioder uten at det nødvendigvis er noe galt.

Ta likevel en ny tur til legen, få sjekket stoffskiftet, ortostatisk blodtrykk og blodsukker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...