Gjest Gjest_Marit_* Skrevet 6. november 2007 #1 Del Skrevet 6. november 2007 Noen som har forslag? Har en stor indrefilet av rein og skal invitere venner til helga. Men hva servere til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 6. november 2007 #2 Del Skrevet 6. november 2007 Noen som har forslag? Har en stor indrefilet av rein og skal invitere venner til helga. Men hva servere til? -Surr finhakket bacon og løk i stekepanna, tilsett rosenkål og surr det til rosenkålen er varm (jeg bruker fra frysedisken) -Gulrot kokt i vann, tilsatt litt multe. -Rømme, tilsatt rørte tyttebær -En god viltsaus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #3 Del Skrevet 6. november 2007 Tyttebærsyltetøy er et must Og gjerne peppersaus, poteter og rosenkål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6. november 2007 #4 Del Skrevet 6. november 2007 F.eks. ovnsbakte poteter, sellerirotpuré, brokkoli og rødvin/tyttebærsaus. Eller potetmos av mandelpoteter smaksatt med timian og seterrømme, rødvinsaus, grønnsaksragu (løk, gulrøtter, fennikel og champignon stekes mykt, ha i et par ss rødvinseddik og litt brunt sukker og la det koke inn, dryss over hakket persille). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 6. november 2007 #5 Del Skrevet 6. november 2007 Da jeg laget reinsdyrfilet sist, hadde jeg blant annet pærer kokt/posjert i en blanding av rødvin, tyttebær og sukker. Det ble veldig godt - en fin variasjon fra rørte tyttebær! Dette kan så kombineres med stekt sopp, evt sopp i viltsaus med fløte/rømme, kokte eller ovnsstekte poteter og en grønn grønnsak (rosenkål, brokkoli, aspargesbønner). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 6. november 2007 #6 Del Skrevet 6. november 2007 Tyttebærsyltetøy er et must Og gjerne peppersaus, poteter og rosenkål Jeg kan ikke begripe hvorfor den gode smaken av reinsdyr skal ødelegges av syltetøy. Det er mange gode forslag til tilbehør her, jeg vil bare be deg om en ting. Ikke overfyll tallerken, velg deg to kansje tre forskjellig tilbehør til kjøttet. God middag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #7 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg kan ikke begripe hvorfor den gode smaken av reinsdyr skal ødelegges av syltetøy. Når det er sånt "kraftig" kjøtt kompletterer hjemmelaget tyttebærsyltetøy smaken på en fantastisk måte. Selv om du kanskje liker posesupper bedre er det faktisk mange somliker tyttebærsyltetøy til mørkt kjøtt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toro Skrevet 6. november 2007 #8 Del Skrevet 6. november 2007 Når det er sånt "kraftig" kjøtt kompletterer hjemmelaget tyttebærsyltetøy smaken på en fantastisk måte. Selv om du kanskje liker posesupper bedre er det faktisk mange somliker tyttebærsyltetøy til mørkt kjøtt. Det er der jeg er uenig, tyttebærsyltetøy kompletterer ikke reinsdyrsfileter. Det eneste måtte være joikakaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tulipa Skrevet 6. november 2007 #9 Del Skrevet 6. november 2007 Et must er skikkelig fløtesaus, rosenkål og kokte poteter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurydike Skrevet 6. november 2007 #10 Del Skrevet 6. november 2007 Da jeg laget reinsdyrfilet sist, hadde jeg blant annet pærer kokt/posjert i en blanding av rødvin, tyttebær og sukker. Det ble veldig godt - en fin variasjon fra rørte tyttebær! Dette kan så kombineres med stekt sopp, evt sopp i viltsaus med fløte/rømme, kokte eller ovnsstekte poteter og en grønn grønnsak (rosenkål, brokkoli, aspargesbønner). Fant igjen kombinasjonen min her, forresten (s. 31) - den var visst temmelig Arne Brimi-inspirert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy Skrevet 6. november 2007 #11 Del Skrevet 6. november 2007 Russiske erter, mmmmmmmmm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merneith Skrevet 6. november 2007 #12 Del Skrevet 6. november 2007 Man må ha noe søtt til villt kjøtt Jeg synes det er veldig godt med stekte pærer og poteter skåret i skiver og stablet oppå hverandre. Ser fancy ut også Men du burde ha rørte tyttebær også. Selv må jeg si jeg foretrekker kjøpt syltetøy bedre enn hjemmelaget...i verste fall en blanding. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 6. november 2007 #13 Del Skrevet 6. november 2007 Det er veldig godt å servere noe som er litt søtt til vilt, som har en kraftig smak. Dersom man synes det blir i søteste laget med tyttebærsyltetøy, er dette gode alternativer, de har sødme, men ikke sånn søtt-søtt - Rognebærgelè - Akevittgelè - Rosegelè Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå