Gjest Gjest Skrevet 6. november 2007 #1 Skrevet 6. november 2007 Vektendring står oppført som en mulig bivirkning i felleskatalogen. Opplevde du dette?
Gjest antigartner Skrevet 6. november 2007 #2 Skrevet 6. november 2007 Nei. Andre bivirkninger gjorte imidlertid at jeg sluttet med dem. (Humørsvingninger og null sexlyst.) De virket godt mot kviser hos meg.
sweetdana Skrevet 6. november 2007 #3 Skrevet 6. november 2007 Antigartner: Hvordan gikk det med kvisene da du sluttet på Diane? Fikk også Diane for snart 4 år siden pga kviser. Jeg var da 19 år og egentlig i den "verste kviseperioden". Kvisene forsvant med Diane, og jeg har absolutt ingen bivirkninger forøvrig. Samtidig er det jo sånn at Diane inneholder mer østrogen enn andre p-piller og jeg vurderer å prøve noe annet. Det er jo ikke sikkert kvisene vil komme tilbake nå som jeg er eldre?! Hmm.. sikkert vanskelig for deg å svare på, men vil bare høre erfaringer fra flest mulig! Og til TS, tror ikke jeg la på meg av Diane nei. Men det å legge på seg er vel en generell bivirkning som gjelder de fleste p-piller.
Gjest antigartner Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Da jeg sluttet med Diane fikk jeg bittelitt (1 - 2 små) kviser en gang i måneden, men ikke i nærheten av det jeg hadde før jeg begynte med pillene. Dette er sikkert veldig forskjellig, og kanskje det var tilfeldig. Jeg begynte med Diane da jeg var 23, så jeg skulle vært over tenåringskvisene allerede ved oppstart.
Bina Skrevet 2. desember 2007 #6 Skrevet 2. desember 2007 Jeg gikk opp seks kg når jeg gikk på Diane sist. Sluttet for to mnd siden og da gikk jeg ned fem kg på to uker uten å gjøre no for det. Nå har jeg begynt på de igjen pga tilbakefall av kviser. Går nok snart opp igjen da, men heller det enn mange kviser i ansiktet!
Liset Skrevet 2. desember 2007 #7 Skrevet 2. desember 2007 Nei gikk ikke opp noe. Og kvisene ble borte!
Gjest Skr Skrevet 5. desember 2007 #8 Skrevet 5. desember 2007 Jeg har gått på Diane i 4 mnd, men har ikke virket på kvisene mine.. ikke enda hvertfall. Men tror kanskje det er nå jeg begynner å merke bivirkninger. Har lagt på meg 4 kg på kort tid, og Brystene mine vokser betraktelig samtidig som de verker noe helt j......
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2007 #9 Skrevet 5. desember 2007 Jeg har masse kviser og har sååå lyst til å begynne på Diane, men jeg tør ikke å dra til legen (jeg har legeskrekk med stor L). Så hva skal jeg gjøre? Jeg er så deprimert fordi jeg ser ikke ut. Jeg har masse hårvekst på steder jenter vanligvis ikke har hår også (mage, rygg, bryster..). Er så deprimert
Gjest skr Skrevet 5. desember 2007 #10 Skrevet 5. desember 2007 Jeg ringte fastlegen min, og fikk det utskrevet uten noe form for undersøkelse eller noe..kommer sikkert helt an på hvilken lege du har. Jeg sa jeg var plaget av kviser, så jeg ville ha Diane. Da fikk jeg det.
Karmosin Skrevet 6. desember 2007 #11 Skrevet 6. desember 2007 Jeg la ikke på meg og huden ble vanvittig mye bedre, MEN jeg fikk en djevelsk depresjon etter noen år. Det er også en kjent mulig bivirkning. Legen min beordret meg til å slutte med Diane på dagen, og noen få dager senere var jeg et helt nytt menneske.
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2007 #12 Skrevet 6. desember 2007 La ikke på meg. Alle kvisene er borte, takket være Diane. De kommer igjen hvis jeg slutter, så jeg har gått i 12 år nå, og gruer meg nesten til jeg skal prøve å bli gravid, har så utrolig komplekser for kvisene at det blir fælt å slutte. Eneste negative bivirkningen jeg merker, er at håret mitt har blitt mye tynnere (Diane virker både mot kviser og mot skjemmende hårvekst - sikkert bare naturlig at den vanlige hårveksten også blir redusert...). Dette er ikke så gøy, men jeg kompenserer med volumshampo og andre hårprodukter.
Gjest lille meg bare Skrevet 6. desember 2007 #13 Skrevet 6. desember 2007 La ikke på meg. Alle kvisene er borte, takket være Diane. De kommer igjen hvis jeg slutter, så jeg har gått i 12 år nå, og gruer meg nesten til jeg skal prøve å bli gravid, har så utrolig komplekser for kvisene at det blir fælt å slutte. Eneste negative bivirkningen jeg merker, er at håret mitt har blitt mye tynnere (Diane virker både mot kviser og mot skjemmende hårvekst - sikkert bare naturlig at den vanlige hårveksten også blir redusert...). Dette er ikke så gøy, men jeg kompenserer med volumshampo og andre hårprodukter. Jeg gikk på diane fra jeg var 17 til 23, hadde masse kviser for forsvant etter noen mnd. Fikk bare en og annen rundt mens. Men nå er jeg sluttet på de for vi prøver å bli gravid. Har vert uten i 7 mnd og jeg gruet meg veldig for om kvisene skulle komme tilbake. Men det er faktisk ikke så gale, selvsagt litt mer enn når jeg gikk på de men bedre enn forventet. Men syklusen min er et helvete for å si det mildt, så det er ikke noe morro når en ønsker å bli gravid Men slik at det vel med alle p piller, og forskjellig fra person til person. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2007 #14 Skrevet 14. desember 2007 Hei! Eg begynte på diane for tre mnd siden. Etter at eg begynnte har eg hatt mykje meir kviser enn eg hadde før på plassar eg aldri har fåt før som rundt øyret. Eg har høyrt at dei første mnd kan det bli verre enn bedre men så skal det bli bra. Eg begyner å bli utålmodig=( Er det andre som opplevde dette og når blei det bedre????
sweetdana Skrevet 15. desember 2007 #15 Skrevet 15. desember 2007 Hei! Eg begynte på diane for tre mnd siden. Etter at eg begynnte har eg hatt mykje meir kviser enn eg hadde før på plassar eg aldri har fåt før som rundt øyret. Eg har høyrt at dei første mnd kan det bli verre enn bedre men så skal det bli bra. Eg begyner å bli utålmodig=( Er det andre som opplevde dette og når blei det bedre???? Kan ikke huske at det ble verre for min del, men var ganske plaget når jeg begynte. Men det er vel sånn med de fleste p-piller at kroppen trenger litt tid til å tilpasse seg den nye hormondosen. Gi den litt tid, så tror jeg nok det skal funke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå