Nicky B Skrevet 6. november 2007 #1 Del Skrevet 6. november 2007 Jeg har fått så ekstremt tørr hud i ansiktet! Huden kjennes et nummer for lite ut og maska føles "stram". Nå har jeg de siste dagene fått så tørr hud under øyenbrynene at den nærmest flasser og det svir når jeg har på krem. Bruker en mild sminkerens uten såpe og Dermalogica Intensive moisture balance i ansiktet. Rundt øynene har jeg brukt cliniques repairwear intensive eye cream. Men føler ikke disse virker lengre. Trenger tips om produkter som ikke inneholder for mye parfyme, helst vil jeg ha uten men gir den fuktighet nok kan jeg godta litt lukt og ikke produkter som tetter porene. Har tidligere hatt tilløp til blank t-sone, men det er en saga blott nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snibel Skrevet 6. november 2007 #2 Del Skrevet 6. november 2007 (endret) Jeg har fått så ekstremt tørr hud i ansiktet! Huden kjennes et nummer for lite ut og maska føles "stram". Nå har jeg de siste dagene fått så tørr hud under øyenbrynene at den nærmest flasser og det svir når jeg har på krem. Bruker en mild sminkerens uten såpe og Dermalogica Intensive moisture balance i ansiktet. Rundt øynene har jeg brukt cliniques repairwear intensive eye cream. Men føler ikke disse virker lengre. Trenger tips om produkter som ikke inneholder for mye parfyme, helst vil jeg ha uten men gir den fuktighet nok kan jeg godta litt lukt og ikke produkter som tetter porene. Har tidligere hatt tilløp til blank t-sone, men det er en saga blott nå. Jeg gikk fra intensive moisture balance til skin smoothing cream. Er mer fukt i smc enn imb tror jeg. imb er mer fet. I tilegg bruker jeg academie serum under fuktighetskrem på vinterstid. Men får noen ganger slik som beskriver også ( flasser under øyenbryn og øynene) .. ved klimaforeandringer inne og ute. Det er også et must på vinteren om jeg ikke skal flasse og være rød at jeg spiser tran eller udos chouce i tilegg og peeler med korn engang i uken. Bruker også dermalogica soothing protection spray + ultracalming cleanser for rens morgen og kveld. Ansiktsmaske engang ukentlig med dermalogica multivitamin power recovery. Måtte også nylig bytte concealer og foundation fordi huden min trengte noe som ga mer fukt nå på senhøst/ vinterstid, her var Body Shop faktisk redningen. Endret 6. november 2007 av Snibel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trin Skrevet 7. november 2007 #3 Del Skrevet 7. november 2007 Det er vanskelig å gi deg råd om et spesielt merke ansiktskrem... Det som fungerer for meg og min hudtype trenger ikke fungere for deg. Selv sverger jeg til Guinot, men det er ikke sikkert den er god for deg. Mitt råd er derfor at du koster på deg en tur til en hudpleier, så kan hun gi deg produkter hun mener passer din hudtype. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ---- Skrevet 7. november 2007 #4 Del Skrevet 7. november 2007 Du er nødt til å prøve lagoon kremen til Carita!!! den inneholder kun fuktighet, massevis. jeg har slitt utrolig lenge med flassing og tørr hud. har brukt skin smoothing cream(dermalogica), delicate mousturising cream(matis), clinique sin for tørr hud osv osv. ingen har virkelig gjort susen. etter kun 3 dager med denne kremen føles huden MYE bedre og jeg flasser ikke. den gjør ikke huden fet som mange andre kremer. anbefales virkelig på det varmeste. er deffinitivt verdt 695,- . (den er kjempe drøy også) jeg har fet underhud og dehydrert overhud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Morgan le Fay Skrevet 7. november 2007 #5 Del Skrevet 7. november 2007 Du må nok først finne ut om det er fuktighet eller fett (eller begge deler) huden din trenger mest. Hvis det først og fremst er fuktighet, vil en krem med høyt fettinnhold ligge på overflaten og huden føles like tørr. Omvendt, hvis huden trenger fett, kan du oppleve å bli blank av en krem som er fettfri (min personlige erfaring). Til en virkelig tørr vinterhud kan jeg anbefale Hemp Face Protector fra Body Shop. Den reddet huden min fra flassehelvetet i fjor vinter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nicky B Skrevet 7. november 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 7. november 2007 Takker for svar! Lagoon kremen fra CARITA har jeg ikke hørt om før, hvor er den å få tak i? Det lureste er nok å komme meg til en hudpleier for å få en riktig diagnose ja. Men inntil jeg kommer så langt, skal jeg i hvert fall forsøke hemp face protector'en. GUINOT serien har jeg heller aldri tenkt på før, så det er et merke jeg skal undersøke nærmere. Skin smoothing kremen fra Dermologica hadde jeg en liten tube av som jeg brukte litt i sommer, uten at jeg tenkte over om den var bedre enn intensive moisture. Får se om jeg får tatt ei runde og hentet inn noen prøver av ymse hudkremer. Er så kjedelig å kjøpe en dyr krem for så å oppdage at den slett ikke var noe god. Men det er jo et så stort marked så jeg burde vel klare å finne noe som passer min hud. Er så frustrerende, fire ganger har jeg funnet virkelig gode ansiktskremer og etter at jeg har brukt produktene ett års tid, har de sluttet å enten produsere kremene eller sluttet å føre det merket. Føles litt ut som en evig jakt på en god krem som funker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå