Gå til innhold

3-4 uker med små barn i Europa


wok

Anbefalte innlegg

Vi lurer på å ta en lang ferie med to små barn i oktober/november 08. Ungene er 10 mnd g 2 1/2 år.

Vi ønsker et sted det er billig å leve, hvor vi kan bo i leilighet så vi kan ordne mat selv. Fint om det er god sommerteperatur.

Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Morgan le Fay

Jeg tror du vil slite med å finne gode sommertemperaturer i Europa så sent på året, hvis du da ikke tar Kanariøyene med i betraktning. Rundt Middelhavet/Adriaterhavet har ofte vinterstormene satt inn, og da blir det surt og ufyselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vårtemperaturer er ok, vil jeg anbefale Sør-Spania, kysten. Jeg har vært der ofte i oktober og været har vært fint, selv om det ikke har vært kjempevarmt. Perfekt for min del. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_*Bringebær*_*

Vi har brukt Sembo http://www.sembo.no/index.aspx når vi har bestilt leiligheter i Sør-Eurpoa, fortrinnsvis i Frankrike.

Du får vanligvis god nettrabatt når du bestiller en stund i forveien.

De leilighetene vi har bodd i har vært velutstyrte og grei standard. Vi reiste også med barn, så vi har valgt leilighetskompleks med basseng, restaurant og lekeplass på området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leide hus i Sør-Frankrike, gjennom Novasol, de to siste ukene i september. Var behagelig norsk sommertemperatur, men ikke bade/strandvær. Ganske kaldt om kvelden og natten, og innimellom T-skjortevær om dagen.

Novasol har mange fine hus og gode tilbud når man reiser i lavsesong og leier for to uker eller mer. Vi betalte under 8000 for eget hus med fullt utstyrt kjøkken, tre soverom og svømmebasseng 5 min å gå fra sentrum i en trivelig liten by.

Kroatia er også veldig fint på den tiden av året, og der er det veldig billig å leie hus i lavsesong. Men skal dere bade, må dere nok til Kanariøyene eller tilsvarende.

Endret av Elze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...