Gå til innhold

Dyrt med 45000 i semesteret ?


Gjest leiaa

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg går på BI nå og har lyst å bygge studiet mitt med en skole i stavanger som heter scandinavian school of management,ssm (het før rogalands markedshøgskole). Begge skolene koster like mye med å studere i Norge, men vil gjerne studere med ssm siden de har utenlandsstudier. De studiene som blir samarbeidet med iti, koster 45000 semesteret altså for 30sp.

Er dette grådig dyrt?

Det er så dyrt siden det er norske lærere i Spania som underviser på norsk og jeg har såååå lyst til å lære meg skikkelig spansk, men er ikke flink nok til å studere utveksling (alle skoler er spansk talende og det blir for tøft å ha markedsføring på spansk, jeg synes det er vanskelig nok på norsk ....)

En annen ting er at jeg vil ikke "kaste bort" flere år på å bare bo i landet/ta språkreiser osv

Tenkte da det er lurt å få både utdanningen på norsk og spansk itillegg uten at jeg egentlig trenger å pugge gloser (vi får spansk undervisning men får ikke eksamen i det)

Jeg vil nå trenge 90 sp til dvs betale 135000 kr!

Må nesten vurdere å studere i norge noen av semestrene men da må jeg flytte til stavanger, bor i bergen og har type:(

(jeg holder mer ut uten ham i utlandet enn å bo i en annen by i norge...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj fant ut at det kanskje er mangel på lærere i noen av fagene og at man må lese de fagene selv, økonomi fagene så klart :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det høres spesielt dyrt ut for et utenlandsstudie. Da jeg studerte i England for 7 år siden kostet det 75000 i året i skolepenger, noe som var helt gjennomsnittlig etter hva jeg så fra andre universiteter. Lånekassen dekker jo også deler av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...