Gjest middag Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Hei jeg skal ha middagsselskap til uka, og et par av gjestene har melkeallergi og glutenallergi Hva kan jeg bruke istedenfor fløte/creme fr. etc? Har elgkjøtt jeg tenkte å lage en gryterett av. Tips til desserter uten gluten?? *grønn*
onyx Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 Det beste er som regel å finne oppskrifter som ikke inneholder disse ingrdiensene i utgangspunktet fremfor å drive å lete etter erstatninger. Elgkjøtt kan du jo tilberede som boef bourgingnon og da trenger du hverken melkeprodukter eller mel.
Gjest Tex Skrevet 4. november 2007 #3 Skrevet 4. november 2007 Du kan sannsynligvis bruke soya. Funker helt fint.
Gjest Eurydike Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 Tips til desserter uten gluten?? Sorbet m/ friske bær/frisk frukt. Eller en kake med nøttebunn og uten mel, feks Jamie Olivers "Two nut chocolate torte": http://www.woolfit.com/twonuts.html Server med feks rørte bær/bærcoulis, og evt krem eller en kule vaniljeis for de av gjestene som tåler det.
Tabris Skrevet 4. november 2007 #5 Skrevet 4. november 2007 Jeg vil tipse om soyamelk som erstatning til melk i varm mat og rismelk som erstatning i desserter - siden rismelk har en søtlig smak som jeg ikke synes passer så godt i middager. Men dette er bare min personlige preferanse. Ellers er det en krem i Go Green-serien som jeg synes er god som erstatning til fløtekrem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå