Marc Spector Skrevet 4. november 2007 #1 Skrevet 4. november 2007 Hei Vi har forsøkt å få til en "sydenferie" i november, men det har vist seg veldig vanskelig å få til da det nesten ikke finnes ledige plasser. De plassene som er ledige koster usannsynlig mye penger. F.eks. en uke til Kapp Verde for oss; to voksne og to barn på 2 og fem år, kommer på 35.000kr. Vi tenker derfor på å vurdere alternativer her hjemme som ikke krever dyre flybilletter. Det viktigste er egentlig mulighetene for bading og lek for barna. Har noen tips om steder som tilbyr slikt i Norge (eller evt Sverige/ Danmark). Ser for meg et hotell med fancy badeland og lekepark og fine turmuligheter f.eks. Må vel være mulig å storkose seg en uke i Norge for mindre enn 35.000kr også?! (Noen som har vært på "Barnas paradis Langesund"?)
LilleDolly Skrevet 4. november 2007 #2 Skrevet 4. november 2007 første som slo meg når du sa syden, var Gol! Peers hotell tilbyr et innendørs badeannlegg med sånne cellepaneler i taket som man skal bli brun av hehe
Marc Spector Skrevet 4. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2007 første som slo meg når du sa syden, var Gol! Peers hotell tilbyr et innendørs badeannlegg med sånne cellepaneler i taket som man skal bli brun av hehe Vi var faktisk der for fem år siden da gutten vår var liten baby, men vannet i badeanlegget var så kaldt at det egnet seg ikke for så små barn ihvertfall.. Noen badeland som har VARMT vann?
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #4 Skrevet 4. november 2007 badeparken i langesund har... men tror ikke jeg hadde synes det bar vært det hvis jeg hadde lang vei.. hvor bor dere hen i landet? vet det er mye bra i trondheim... eller ta en tur til london eller praha, er billig det. eller dra til danmar..
Marc Spector Skrevet 4. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2007 badeparken i langesund har... men tror ikke jeg hadde synes det bar vært det hvis jeg hadde lang vei.. hvor bor dere hen i landet? vet det er mye bra i trondheim... eller ta en tur til london eller praha, er billig det. eller dra til danmar.. Glemte å si hvor vi bor ja, har jo en viss betydning det..: Drammen! (Vi får forresten et flott badeland her nå også, men det er ikke ferdig på noen år..?) London eller Praha ja?.. Kanskje det? Kanskje man finner noen kule ting i storbyer med billige flybilletter også? Disneyland Paris kanskje?!! Har noen vært der?
Gjest StockDama Skrevet 4. november 2007 #6 Skrevet 4. november 2007 Disneyland Paris er jo ikke så ille =D
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #7 Skrevet 4. november 2007 Glemte å si hvor vi bor ja, har jo en viss betydning det..: Drammen! (Vi får forresten et flott badeland her nå også, men det er ikke ferdig på noen år..?) Det nye badet i Drammen åpner i slutten av august-08. Utebassengene tror jeg åpner i juli. Har vært i Langesund. Fint badeland der. Ikke så stort, men kjempegøy for barn. Utendørs kanal med strøm og varmt vann, et par sklier inne og en hule under en foss i tillegg til bassenger. Da vi var der var det også et ridesenter ved siden av hotellet hvor man kan leie hester. Fin beliggenhet. Men jeg synes en uke der hadde vært for lenge. Vi hadde to overnattinger og det var perfekt. Da var barna våre 1 , 7 og 8 år.
Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 5. november 2007 #8 Skrevet 5. november 2007 I Berlin er det er kjempesvært badeland i en ombygd flyhangar! Det er "sandstrand" og til og med mulighet for overnatting. Flybilletter dit er nok absolutt overkommelig, vil jeg tro! Sjekk denne artikkelen i VG: http://www.aftenposten.no/reise/article996088.ece
Marc Spector Skrevet 5. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. november 2007 I Berlin er det er kjempesvært badeland i en ombygd flyhangar! Det er "sandstrand" og til og med mulighet for overnatting. Flybilletter dit er nok absolutt overkommelig, vil jeg tro! Sjekk denne artikkelen i VG: http://www.aftenposten.no/reise/article996088.ece Jøss, det så jo helt rått ut da! Begynner å bli lei av å prøve å tråkle sammen noe opplegg på nettet nå.., er det noen reisebyråer som har noe pakker med f.eks Disneyland, eller dette badelandet i Berlin, eller lignende?
Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 5. november 2007 #10 Skrevet 5. november 2007 Prøv Ticket Reisebyrå (www.ticket.no). Mener de har ferdige Disney-pakker, og de kan sikker "sy sammen" en pakke til Berlin for dere også.
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2007 #11 Skrevet 5. november 2007 http://www.altomreiser.no/restplasser/?ord...ris&dep=OSL Her fant jeg restplasser til Disneyland Paris. Pris 2817 pr voksen. 4 dager. Barnerabatt. Inkluderer hotell med gratis buss 10 min fra parken. Inkluderer ikke måltider eller inngangsbillett. Her er mer info om Disneyland Paris: http://www.disneylandparis.com/no/introduc...m?c=no&l=no Men hadde jeg vært dere ville jeg spart denne ferien til neste år når barna er større. Det er viktig å glede seg litt også, og få tid til å planlegge litt. Tror september eller mai er en bedre måned for Disneyland med små barn. Da er det større mulighet for bra vær. Jeg ville heller tatt 2-3 netter i Langesund nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå