Gå til innhold

Kutte tungestrengen


Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter at jeg piercet tungen i sommer så fikk jeg vesentlig kortere tungestreng, det er akkurat som om den øverste delen av tungestrengen har "limt" seg til tungen, og jeg syns det er litt frustrerende da jeg er vant til å kunne bevege tunga litt mer enn som så.

Hvem er det som gjør slikt?

Er det vondt?

I hvilken grad vil det hjelpe bevegeligheten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannleger gjør slikt, men det er vanligst på barn i 9-10 årsalderen :)

Jeg har selv fjernet endel.

Du får bedøvelse under tungen, mye mindre trengs enn ved feks borring eller trekking, og så festes det vanligvis noen "klemmer" på tungebåndet, og så er det to raske kutt, vanligvis, og du er ferdig :)

Blør litt i etterkant, men er sjeldent vondt.

Er ikke så mange tannleger som gjør dette ofte, så det kan hende du blir henvist til en oralkirurg.

Kontakt tannlegen din og spørr du:)

Er fort gjort og lite vondt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...