Gjest L@dy i.i Skrevet 4. november 2007 #21 Skrevet 4. november 2007 hehe, trådstarter her karoline med k er iknget alternativ, ikke det jeg spør om jeg liker ikke kantete k'er, caroline skrives med c hehe hva skal jeg velge av caroline og charlotte? i det siste begynt å tenke på lydia og linnea også, noen synspunkter på de to nye navnene også? intresert i om dere finner dem harry eller vekker negative følelser på noen måte.. Jeg liker Caroline best, men jeg heller nok mer mot å skrive det med K. Ellers synest jeg Linnea var fint.
Gjest antigartner Skrevet 4. november 2007 #22 Skrevet 4. november 2007 hehe, trådstarter her karoline med k er iknget alternativ, ikke det jeg spør om jeg liker ikke kantete k'er, caroline skrives med c hehe hva skal jeg velge av caroline og charlotte? i det siste begynt å tenke på lydia og linnea også, noen synspunkter på de to nye navnene også? intresert i om dere finner dem harry eller vekker negative følelser på noen måte.. Jeg må si meg enig med Nigo-San, og får veeldig 70-talls-flashback av Charlotte. (Litt på siden, men har du forresten hørt hvordan enkelte fra Nord-Norge uttaler dette navnet? Sjaaarlåtteee. Ikke veldig pent.) Av de to første navnene du foreslo, foretrekker jeg derfor Caroline. Linnea begynner å bli ganske vanlig, og det forstår jeg godt, for det navnet liker jeg også. Lydia, tja... Uvanlig er det, i alle fall. Må nok smake litt mer på det navnet. En annen ting er at fornavnet bør passe sammen med etternavnet (eller -navnene).
Filur Skrevet 4. november 2007 #24 Skrevet 4. november 2007 Er det bare jeg som får assosiasjoner til Charlotte Anker Hansen? Sorry, men etter tragedien Hotel Cæsar, så kommer det navnet aldri til å klinge bra hos meg igjen. Caroline tror jeg at jeg hadde likt om jeg ikke kjente ei drittkjerring med det navnet. Synes det er finest når det skrives med C da. Alle heter jo Linnea da, så jeg tror jeg hadde droppet det, men Lydia var helt ok.
Gjest linneaa Skrevet 4. november 2007 #25 Skrevet 4. november 2007 hva med louise da? det står nå mellom caroline, lydia eller louise asså... takk for at dere hjelper meg
Gjest Jenna88 Skrevet 4. november 2007 #26 Skrevet 4. november 2007 Jeg synes Charlotte er penest. Ellers er Lydia, Linnea og Linn fine navn, synes jeg. Ja, jeg vet at Linn ikke er nevnt i denne tråden, men følte for å påpeke det
Gjest imli Skrevet 4. november 2007 #27 Skrevet 4. november 2007 hva med louise da? det står nå mellom caroline, lydia eller louise asså... takk for at dere hjelper meg Louise er pent, men hvorfor ikke skrive Lovise? Synes det ser mye koseligere ut! Lydia høres ut som lydig... Synes det er et litt trist navn.
Gjest Gjest Skrevet 4. november 2007 #28 Skrevet 4. november 2007 Louise er et nydelig navn, mye sjeldnere enn for eksempel caroline. Jeg ville helt klart skrevet louise og ikke lovise. Av dine alternativ ville jeg gått for det. Ps. Du spørr om noen av navna er harry, og jeg synes absolutt ikke det, heller søte. Slike navn som passer på snille pene jenter.
Minni-Mus Skrevet 4. november 2007 #29 Skrevet 4. november 2007 Alle jeg vet om som heter caroline blir kalt for caro. Kjenner bare få som heter charlotte, men ingen av de ble kaldt for lotte. Synes Charlotte er fines av de to. Og skal caroline brukes synes jeg det er mye mye finere med K, selv om det ikke vard et du spurte om... Av lydia og linnea, synes jeg lydia blir gammeldags, Linnea er veldig fint og klinger bedre.
Saeria Skrevet 4. november 2007 #30 Skrevet 4. november 2007 Av Lydia og Linnea liker jeg best Linnea. Vet er det litt poppis for tiden, men liker klangen i navnet. Lydia høres litt strengt ut for meg. Louise er også fint, men jeg også ville foretrukket Lovise som en annen foreslo.
Gjest linneaa Skrevet 4. november 2007 #31 Skrevet 4. november 2007 heller nok til caroline eller louise(er et arvenavn på farsiden til barnet) ser noen foreslår lovise, utaler man ikke det anerledes enn louise( altså v og u)
Gjest imli Skrevet 4. november 2007 #32 Skrevet 4. november 2007 heller nok til caroline eller louise(er et arvenavn på farsiden til barnet) ser noen foreslår lovise, utaler man ikke det anerledes enn louise( altså v og u) Det uttales på samme måte hos de jeg vet om med navnet i alle fall - den ou-lyden brukes vel skjelden på norsk. Lovise er bare den norske skrivemåten.
Gjest linneaa Skrevet 4. november 2007 #33 Skrevet 4. november 2007 hmm, jeg utaler ikke v'en i lovise, derfor jeg heller til louise, når jeg sier dette navnet er ou lyden jeg er vant til å høre(bor på østlandet) men bruker vi dette navnet blir det nok skrevet og utalt som tippoldemor sa det
Betsy Skrevet 4. november 2007 #34 Skrevet 4. november 2007 Lydia synes jeg faktisk er et vakkert navn! *notere i boken for potensielle navn på fremtidige barn*
Gjest imli Skrevet 4. november 2007 #35 Skrevet 4. november 2007 hmm, jeg utaler ikke v'en i lovise, derfor jeg heller til louise, når jeg sier dette navnet er ou lyden jeg er vant til å høre(bor på østlandet) men bruker vi dette navnet blir det nok skrevet og utalt som tippoldemor sa det Jeg bare hørt det uttalt Lovise og Loise, uansett skrivemåte
lulle Skrevet 4. november 2007 #36 Skrevet 4. november 2007 Jeg tror jeg liker Caroline best, men for å kaste inn et c-navn til så liker jeg Cathrine enda bedre. Og for å kaste inn enda et c- navn. Jeg liker Christiane best.
Gjest linneaa Skrevet 4. november 2007 #37 Skrevet 4. november 2007 hehe er vel utalen loise jeg mener at louise blir utalt som, det blir for meg et annet navn med lovise, med v..
Gjest linneaa Skrevet 4. november 2007 #38 Skrevet 4. november 2007 kristiane med k, liker jeg godt det hadde jeg faktisk glemt det navnet jeg...
Gjest linneaa Skrevet 4. november 2007 #39 Skrevet 4. november 2007 hmm, tenkt litt mer nå, kommet frem til caroline eller louise, kristiane.. og kom akkurat på Lilli(e?) hva synes dere om det navnet? lurer litt på live også, men er vel mange som heter det nå fortiden?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå