Gå til innhold

caroline eller charlotte

Anbefalte innlegg

Gjest linneaa
Skrevet

hei tittelen sier vel sitt..

men ta i betraktning at caroline lett blir caro, og carlotte lett blir lotte...

er det egentlig vanlig at charlotte blir til lotte?

noen som er av oppfatning at disse navnene er harry? i tilfelle hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes begge navnene er fine, og ikke harry!

Ja, Caroline kan bli til Caro, men ingen av de Charlottene jeg kjenner har blitt kalt Lotte. Liker forresten Caroline best.

;)

Skrevet

Charlotte er fint^^) Ei jeg gikk på skolen med het Karlotte, da uttalte en det også slik, ikke som "vanlig" charlotte.. :-P

Det liker jeg ikke :sjenert:

Liker både Caroline og Charlotte :jepp:

Skrevet

Liker også begge navnene. Den Charlotte jeg kjente, ble kalt Charlie..(altså shaarli)

Skrevet

Charlotte er kjempefint! :duskedame:

Gjest Frysepulver
Skrevet
Den Charlotte jeg kjente, ble kalt Charlie..(altså shaarli)

:Nikke: Det ble en jeg kjenner kalt også.

Ellers; Charlotte er finest

Skrevet

Jeg får skikkelig 70-tallsassosiasjoner til Charlotte... Da jeg gikk på skolen, het "alle" Charlotte, Jeanette, Therese, Linda og Monica, og jeg har fått litt "nok" av den typen navn. Så jeg ville gått for Caroline, eller helst Karoline. Men det er jo en ren subjektiv oppfatning.

Når barn kommer i "kallenavn"-alderen, så finner de på et kallenavn uansett om det passer med navnet eller ei- det er i alle fall min erfaring! :ler:

Skrevet

Jeg syntes Caroline er finest, liker ikke så godt Charlotte. Har heller aldri hørt noen Charlotter som ble Lotter. Men i grunnen syntes jeg Lotte er vesentlig penere enn Charlotte.

Lykke til med valget! :)

Skrevet

Har kjent Charlotter som ble kalt Charlie, Lotte og Lotti, og Caroliner som ble kalt Caro og Cassa... :ler: Ungene finner nok på kallenavn nesten uansett, særlig med såpass lange navn.

Dette er ditt valg, ikke vårt... Men jeg synes Caroline er penest, tror jeg. Men helt greie navn begge deler.

Skrevet
Jeg får skikkelig 70-tallsassosiasjoner til Charlotte... Da jeg gikk på skolen, het "alle" Charlotte, Jeanette, Therese, Linda og Monica, og jeg har fått litt "nok" av den typen navn. Så jeg ville gått for Caroline, eller helst Karoline. Men det er jo en ren subjektiv oppfatning.

Når barn kommer i "kallenavn"-alderen, så finner de på et kallenavn uansett om det passer med navnet eller ei- det er i alle fall min erfaring! :ler:

enig med nigo-san her. det er veldig mange som heter det og har slike navn spesiellt charlotte. som og blir "shaarli"

caroline er finest synes jeg, for det er ikke så vanlig igjen

men det er egentlig dine assosiasjoner til navnet som er viktig. det du velger blir uansett riktig for ditt barn.

så velg det du føler sterkest for, uansett hva andre sier. har ei venninde som vill kalle sønnen sin Berge eller Skage, men hele familien stritta i mot, så de kalte han noe annet, det er fint det og, helt vanlig, men for henne er lille gutten fortsatt Skage eller Berge. Så følg magefølelsen

Skrevet

Jeg kjenner ørten som heter caroline, så for min del blir charlotte penest for meg..

Gjest Gjest_Julie_*
Skrevet

Nei, de er ikke harry.

Fine navn. Litt søte, men det er ikke noe galt med det.

Skrevet

Fine og søte, men akk så vanlige, navn. Enig med de som skriver om kallenavn, det finner de på uansett. Personlig kjenner jeg både carro, charlie og lotte.

Skrevet

Har kjent mange charlotte oppigjennom åra, og alle var pøbler og ikke særlig ålreite! hehe..

Så jeg syns caroline kansje er minst harry og søtest. Og gjerne som Nigo-san sa. Karoline.

Skrevet

Jeg tror jeg liker Caroline best, men for å kaste inn et c-navn til så liker jeg Cathrine enda bedre.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg syns ikke navnene er stygge, men jeg syns ike de er spesielt fine heller. Av de to ville jeg absolutt valgt Caroline, og da eller helst Karoline. Syns det blir litt vel fancy med disse unorske stavemåtene.

Gjest linneaa
Skrevet

hehe, trådstarter her :)

karoline med k er iknget alternativ, ikke det jeg spør om jeg liker ikke kantete k'er, caroline skrives med c :) hehe hva skal jeg velge av caroline og charlotte?

i det siste begynt å tenke på lydia og linnea også, noen synspunkter på de to nye navnene også? intresert i om dere finner dem harry eller vekker negative følelser på noen måte..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...