Gjest Rådløs nabo Skrevet 4. november 2007 #21 Skrevet 4. november 2007 Beklager trykkleif; barna har IKKE funnet lekene under terrassen.
Kattugla Skrevet 4. november 2007 #22 Skrevet 4. november 2007 Men nå er det jo engang slik at ts skriver om dette fordi han/hun plages av dette og ønsker at dette skal ta slutt og da må naboene respektere det - også barna. Ts sin hage er dessuten privat eiendom og ikke noe fellesareal for nabolagets unger hvor de kan tråkke på blomster og busker og legge igjen leker. Det er noe foreldre må lære sine barn å respektere. Forslaget med å knipse bilder av barna var vel ikke mintet på barna, men på foreldrene hvis de ikke tar ts alvorlig og sørger for at barna slutter å leke hvor de ikke er ønsket. Hvis barna vil leke i hagen, får de gjøre det hjemme hos sine foreldre. Jeg sier ikke at det ikke kan finnes bedre løsninger, men ts har sagt ifra flere ganger og hvis man ikke blir hørt, så må man bli kreativ.
Kattugla Skrevet 4. november 2007 #23 Skrevet 4. november 2007 Takk for tips SS, men trenger ikke billedbevis. Foreldrene har heldigvis ikke problem med å skjønne at det er deres barn. Lekene har jeg gjort litt ulike ting med: I begynnelsen la jeg det i deres egen have. Deretter i en periode ringte jeg på og leverte lekene til foreldrene samtidig som jeg tok opp saken. Nå bare legger jeg lekene under terrassen. Så langt har de funnet dem, så de tror nok at lekene er borte for godt. Det var i hvertfall bra Men da må foreldrene rett og slett skjerpe seg og være litt strenge med barna når det gjelder dette..
:-) anna Skrevet 4. november 2007 #24 Skrevet 4. november 2007 Jeg tror jammen jeg hadde sagt fra til foreldrene at du gjerne vil ha kontroll på hvem som kommer inn i hagen din eller ikke. Det går jo på sånne ting som at du ikke skal trenge å være redd for å la hekksaksa eller malingsspannet ligge igjen ute mens du går inn for å spise lunsj. Jeg ville ikke akseptert at ungene mine gikk inn i andre folks hager. De får heller ikke lov til å ta snarveier gjennom andres hager, om jeg ikke vet at det er OK for de som bor der.
heike007 Skrevet 5. november 2007 #25 Skrevet 5. november 2007 Mine barn får ikke lov til å leke i hagene til naboen. Like lite synes jeg om at hvis du har sagt i fra at de ikke respekterer dette. En ting er å ha hagen full av unger når de er på besøk hos mine barn, men det blir noe annet igjen. Dette handler faktisk om å respektere andre mennesker og deres eiendom. Nei bare si fra en gang til du at du ikke vil ha ungene inn i hagen din. Blir du den sinte nabo av den grunn er jammen samfunnet verre en jeg trodde. Er veldig enig med Rubina D. Våre barn får heller ikke lov til å leke i naboenes hager (så lenge de ikke er blitt invitert dit), ei heller ta snarveier igjennom andres hager. Dette resepekterer de. Andre barn har prøvd seg på å leke i vår hage (uten at de var sammen med våre) og/eller ha den som gjennomgang, og det sa jeg klart fra om fra første stund at det fikk de ikke lov til. Og disse ungene respekterer det heldigvis. Vi har meget liten hage, og det er fort gjort å trampe ned og ødelegge det lille som er der. Samtidig er den så skjermet at jeg ikke kan fatte og begripe hva ukjente unger har med å forville seg dit inn...og bli værende... Jeg er ikke blitt stempla som noen sint nabo av ungene av den grunn. Kommer kanskje litt an på måten man sier fra på og om man gir en forklaring som ungene forstår.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå