Gå til innhold

Vanskelig på jobben


Gjest Gjest_Karianne_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Karianne_*

Jeg har nettopp fått ny jobb som ass.butiksjef i en dagligvarebutikk.

Under interjuvet og før jeg takket ja spurte jeg utrykkelig om det var mye overtid i jobben.Sjefen sa nei, det er lite overtid men at jeg måtte stille ekstra opp av og til.Jeg spurte om dette MANGE ganger.

Nå har jeg vært der i en uke, og jeg opplever at han blir sur når jeg drar hjem.De andre avdelingslederne jobber ofte overtid, ofte en time hver dag.

Det føles skikkelig teit når jeg, som er deres overordnede drar og de blir igjen, men dette er et punkt som er viktig for meg.Jeg føler at f.eks når han vet at det kommer masse varer kl.halv tre og jeg slutter tre så er det teit av han og bli sur for at jeg drar.Da skulle han heller satt meg opp seinere.

Er skikkelig fortvilet for dette, jeg ønsker å ha fritiden min i fred!

Noen råd? På forhånd takk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjenner ganske godt til bransjen, og vet at det er ekstremt mye overtid ute i butikk. Det blir nesten for dumt når sjefen sier at det ikke er mye overtid, og han likevel forventer at du skal jobbe mye overtid. Får du ev. betalt for denne tiden? Dersom du ikke får betalt, og heller ikke ønsker å jobbe overtid i stor grad, er det viktig at du stoler på deg selv, og ikke gir han lillefingeren. Han høres ut som en som da tar hele hånda... Forsøk å snakk med han, og fremstill din situasjon jf. hva som ble sagt i intervju/før du tok jobben.

Han jobber nok sikkert mye overtid selv, og forventer derfor det samme av andre. Men det er egentlig hans problem når han skaper helt feil forventninger.

Jeg tror det kan være lurt å ta samtalen før det går alt for lang tid, slik at han forstår situasjonen din, og ikke rekker å bruke din "overtidsnekt" mot deg...

Vet ikke om jeg kan gi noe bedre råd enn det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Karianne_*

Han har ikke sagt noe enda,men det er måten han oppfører seg på.

Er skikkelig skuffet nå, synes han kunne sagt det som det var med en gang.Angrer på at jeg sa opp den gamle jobben :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_geir_*
Han har ikke sagt noe enda,men det er måten han oppfører seg på.

Er skikkelig skuffet nå, synes han kunne sagt det som det var med en gang.Angrer på at jeg sa opp den gamle jobben :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Mika_*

Jeg kjenner meg igjen, har vært i samme situasjon selv. Jeg jobber som ass. butikksjef i en stor jernvarebutikk og spurte spesifikt om det var mye overtidsjobbing da jeg var på intervju. Jeg fikk til svar at det normalt ikke var så mye av det, men at jeg måtte regne med det rundt juletider og at jeg innimellom må regne med å dekke opp når noen er syke. Jeg begynnte i jobben i mars og det gikk ikke lang tid før jeg følte at jeg ikke jobbet nok. Butikksjefen, en singel mann i 30-åra, er av typen som kommer på jobb to timer før butikken åpner og jobber til langt på kveld hver dag. Han er også ofte på jobb på søndager. De fleste avdelingslederene jobber endel ekstra, og er gjerne på jobb på søndag sammen med sjefen. Jeg er samboer og har mange interesser og mye som opptar fritiden min, så jeg er ikke interessert i å jobbe flere timer overtid hver dag. Jeg får ikke betalt for overtid, kun avspasering, så det er ikke noen grunn for meg til å jobbe overtid når jeg får gjort det jeg skal i løpet av den ordinære arbeidstiden min. Jeg fikk noen slengbemerkninger om at jeg kun jobbet "minimum", men jeg gjorde det tidlig klart at så lenge jeg klarer å gjøre jobben min på en god måte innenfor de åtte timene jeg er på jobb, er det ingen grunn til at jeg skal jobbe opp masser av avspasering jeg aldri får tatt ut. Jeg jobbet masse ekstra i julerushet, og i en periode vi hadde mye sykdom jobbet jeg 12-timers dager i nesten en måned. Etter det har jeg ikke fått negative bemerkninger for at jeg går hjem når arbeidsdagen min er over - de vet at jeg stiller opp når det er et reelt behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_karianne_*

Men når jeg da blir sett på med stygge øyne når jeg går hjem, synes dere jeg kan referere til at jeg faktisk ble fortalt at det var lite overtid??Til sjefen mener jeg, ta det opp med han?

Flere med lignende problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...