Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 3. november 2007 #1 Skrevet 3. november 2007 Har slitt litt med spiseforstyrrelser det siste året. Spiste veldig lite i sommer, men er mye bedre nå. I sommer spiste jeg bl.a. mye gulerøtter (og andre grønnsaker) fordi jeg var sulten (og grønnsaker har lavt kalori-innhold). Huden min er ganske gul, spesielt i hendene og under føttene, men også generelt. Trodde dette kom av fargestoffene i gulrot (jeg overspiser ikke nå, men tenkte det tok tid før fargen forsvant). Leste nå på nett at folk med anoreksia kan få gul hud pga leverskader. Noen som kjenner til dette? Noen som kjenner noen andre symptoner v/leverskader? Og er det noen tester som legen kan ta for å undersøke lever?
Gjest Gjest_Anonym_* Skrevet 3. november 2007 #2 Skrevet 3. november 2007 TS her igjen. Er blodgiver og det ble tatt grundige tester av meg i sommer. De ville vel gitt meg beskjed hvis de fant dårlige verdier på lever..?
Gjest nextlife Skrevet 3. november 2007 #3 Skrevet 3. november 2007 Har slitt litt med spiseforstyrrelser det siste året. Spiste veldig lite i sommer, men er mye bedre nå. I sommer spiste jeg bl.a. mye gulerøtter (og andre grønnsaker) fordi jeg var sulten (og grønnsaker har lavt kalori-innhold). Huden min er ganske gul, spesielt i hendene og under føttene, men også generelt. Trodde dette kom av fargestoffene i gulrot (jeg overspiser ikke nå, men tenkte det tok tid før fargen forsvant). Leste nå på nett at folk med anoreksia kan få gul hud pga leverskader. Noen som kjenner til dette? Noen som kjenner noen andre symptoner v/leverskader? Og er det noen tester som legen kan ta for å undersøke lever? Legen som er rekvirent av blodprøver er pliktig til å gi deg beskjed dersom de er så utenfor referanseområdet at det kreves tiltak. Det er mange ulike blodprøver som tas for undersøker leverens funksjon, og evt sykdommer, dersom disse er unormal går man videre med andre undersøkelser, f.eks ultralyd Uten at jeg kan så alt for mye om leverskade/sykdommer, tror jeg også dette er symptomer : gul på det hvite i øyet, mørk urin, lys avføring, kløe i huden, dårlig allmenntilstand.
Gjest Gjest Skrevet 3. november 2007 #6 Skrevet 3. november 2007 Legen som er rekvirent av blodprøver er pliktig til å gi deg beskjed dersom de er så utenfor referanseområdet at det kreves tiltak. Det er mange ulike blodprøver som tas for undersøker leverens funksjon, og evt sykdommer, dersom disse er unormal går man videre med andre undersøkelser, f.eks ultralyd Uten at jeg kan så alt for mye om leverskade/sykdommer, tror jeg også dette er symptomer : gul på det hvite i øyet, mørk urin, lys avføring, kløe i huden, dårlig allmenntilstand. Ja, dette stemmer. Men dessverre, skjer ikke dette alltid i praksis. Vil anbefale deg å ta kontakt med legen din og undersøke leververdiene nærmere. Ikke for å skremme deg. Men jeg har selv hatt høye leververdier som bare fortsatte å stige. Hadde ingen tegn på leverproblemer bortsett fra en veldig dårlig almenntilstand. Var ikke før jeg byttet lege at jeg ble satt på detox-kur. Og nå fungerer kroppen mye bedre igjen. Lykke til!
Gjest Gjest_julie_* Skrevet 11. august 2009 #7 Skrevet 11. august 2009 Har slitt litt med spiseforstyrrelser det siste året. Spiste veldig lite i sommer, men er mye bedre nå. I sommer spiste jeg bl.a. mye gulerøtter (og andre grønnsaker) fordi jeg var sulten (og grønnsaker har lavt kalori-innhold). Huden min er ganske gul, spesielt i hendene og under føttene, men også generelt. Trodde dette kom av fargestoffene i gulrot (jeg overspiser ikke nå, men tenkte det tok tid før fargen forsvant). Leste nå på nett at folk med anoreksia kan få gul hud pga leverskader. Noen som kjenner til dette? Noen som kjenner noen andre symptoner v/leverskader? Og er det noen tester som legen kan ta for å undersøke lever? jeg har utrolig gul hud.jeg blir alltid gul av selvbruningskremer, uansett. men jeg blir også gul når jeg soler meg. aner ikke hva dette kommer av. når jeg var mindre så fikk jeg en brun farge, men husker ikke om jeg fikk gul farge først :s lurer på om jeg skal ta solarium, men jeg aner ikke om jeg vil se mer gul ut da ... noen som kjenner til noe lignende eller noen tips?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå